مردم درشب یلدا معمولاانواع خوراکی‌های مرسوم در این شب رادرحد توان خریداری کرده ودر ضیافت‌های یلدایی استفاده می‌کنند. اما گاهی گرفتاری‌های روزمره باعث می‌شود تا برخی نتوانندخرید شب‌چله راچندروزجلوتر انجام دهند. به همین دلیل بازارهایی وجود دارندکه تاساعات پایانی شب اقدام به فروش اقلام خود می‌کنند.

خرید شب چله

همشهری آنلاین - سعیده مرادی: بازارهایی مانند، بازار شهرستانی، بازار پل بعثت، بازارچه شاپور، بازار سرچشمه و بازار میوه و تره‌بار صادقیه تا پاسی از شب اقدام به فروش اقلام خود می‌کنند و این نوید را به شهروندان تهران می‌دهند که دست خالی به خانه نرفته و سفره یلدایشان پر بار خواهد بود.

بازار شهرستانی

بازارچه شهرستانی از سال۱۳۳۲ فعال است و در آن کالاهای مختلف با قیمت مناسب عرضه می‌شود. این قطب خرید شرق پایتخت از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و درقسمت میوه و تره‌بار انواع میوه، سبزی، صیفی و انواع فرنگی عرضه می‌شود. در بخش دیگر آن هم انواع آجیل و خشکبار، ترشی، لباس، کیف و کفش، بدلیجات، خرده‌فروشی و... به فروش می‌رسد. همچنین یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بازارچه شهرستانی فروش مواد پروتئینی مانند گوشت و مرغ، تخم‌مرغ و انواع ماهی است که با قیمت دولتی عرضه می‌شود. حضور در این بازارچه به قول معروف «هم فال و هم تماشاست» و می‌توان برای خرید از این بازارچه به ضلع جنوب‌شرقی میدان امام حسین(ع) مراجعه کرد. در اینجا رنگین‌کمانی از میوه‌ها و سبزی‌ها و اقلام شب‌چله باعث می‌شود تا از خرید شب‌چله لذت کافی برد.

نشانی: خیابان شهید اسدی، خیابان اقبال لاهوری، خیابان مرتجایی، خیابان پروین

ساعت کاری: ۶:۳۰ تا ۲۲

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ایستگاه مترو امام حسین

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه بوعلی-سامانه ۱ تندرو

کدام مراکز خرید تهران تا ساعت های آخر در شب یلدا باز هستند؟ | خرید در دقیقه ۹۰

بازار پل بعثت

چه قصد خرید ماهی با قیمت مناسب داشته باشید و چه خرید میوه‌های متنوع، بازار ماهی بعثت گزینه مناسبی است. بازار ماهی بعثت از ۳سالن بزرگ تشکیل شده که ۲سالن آن فقط به عرضه آبزیان اختصاص دارد. این دو سالن بالغ بر ۶۵غرفه دارد. سالن سوم در بازار بعثت به میوه و سبزیجات اختصاص دارد که این بازار هم جایگاه ویژه‌ای برای صنف میوه‌فروشان و سبزی‌فروشی‌ها دارد. قیمت‌های این منطقه به‌دلیل اینکه مرکز اصلی ماهی و آبزیان در تهران است، نسبت به بقیه مکان‌ها ارزان‌تر است. افراد برای انتخاب نوع و کیفیت ماهی و قیمت، حداقل از میان ۴۰فروشنده و غرفه حق انتخاب دارند. پاک‌کردن ماهی و میگو معمولا در همان غرفه‌ای که خرید می‌کنند، رایگان است. آبزیان شامل میگو، ماهی دریا و ماهی پرورشی در این بازار موجود است.

نشانی: بزرگراه بعثت، خیابان۱۷ شهریور

ساعت کاری: ۶:۳۰ تا ۲۲

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ایستگاه بعثت

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه اتوبوس ترمینال جنوب

کدام مراکز خرید تهران تا ساعت های آخر در شب یلدا باز هستند؟ | خرید در دقیقه ۹۰

میادین میوه و تره‌بار به‌ویژه بازار فرامنطقه‌ای صادقیه

میادین میوه و تره‌بار ازجمله مراکز فروش اقلام شب‌چله هستند که تا ساعات پایانی شب به عرضه محصولات خود می‌پردازند. در میان میادین میوه و تره‌بار تهران، برخی از این میادین نقش فرامنطقه‌ای دارند و بخشی از کالاها و محصولات مورد نیاز شهروندان ساکن در یک پهنه جغرافیایی پایتخت را نیز تأمین می‌کنند. میدان تره‌بار صادقیه یکی از این میادین است که تعداد مراجعانش نشان می‌دهد حسابی پرطرفدار و شلوغ است و در آن می‌توان به جز میوه، محصولات دیگری را هم از این بازار تهیه کرد. در اینجا اقلام شب‌چله فراهم است و خریداران دست خالی از آن خارج نخواهند شد. در این میدان ده‌ها غرفه فروش سبزیجات، میوه‌های دستچین، صیفی‌جات، آجیل و محصولات پروتئینی و ماهی وجود دارد که مانع ایجاد ازدحام می‌شود.

نشانی: صادقیه، خیابان خسرو شمالی

ساعت کاری: ۷:۳۰ تا ۲۱

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: طرشت

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ترمینال صادقیه

کدام مراکز خرید تهران تا ساعت های آخر در شب یلدا باز هستند؟ | خرید در دقیقه ۹۰

بازارچه شاپور (بازار قوام‌الدوله)

بازار قوام‌الدوله یا شاپور که نامش به‌تازگی به بازار طرخانی تغییر یافته، از سه‌راه شاپور شروع می‌شود و تا محله سنگلج امتداد می‌یابد. این بازارچه از آن بازارچه‌هایی است که بیشتر مشابهش را می‌توان در فیلم‌ها و سریال‌ها پیدا کرد، چون بافت آن شبیه بازارچه‌های سنتی بازار قدیم تهران است که گذرهای تنگ و سقاخانه و مسجد دارند. این بازارچه نه‌تنها بورس کفش است و تولیدی‌های کفاشی در آن به وفور به چشم می‌خورد، بلکه محل مناسبی برای خرید نیز به‌حساب می‌آید. نانوایی، خواربارفروشی، گوشت و میوه‌فروشی، خیاطی، سوپرمارکت، پروتئینی و… اصناف بازارچه شاپور را تشکیل می‌دهند و دورهمی این اصناف و مغازه‌ها باعث شده تا مکانی مناسب برای خرید شب‌چله باشد. اغلب مغازه‌های این بازارچه قدیمی تا پاسی از شب جوابگوی نیاز مشتریان هستند.

نشانی: خیابان وحدت اسلامی، میدان شاپور

ساعت کاری: ۸ تا ۲۲

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ایستگاه خیام

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه میدان وحدت

کدام مراکز خرید تهران تا ساعت های آخر در شب یلدا باز هستند؟ | خرید در دقیقه ۹۰

بازار سرچشمه

بازار سرچشمه در محدوده ‌بهارستان قرار دارد؛ بازاری قدیمی که از سال‌های دور مکانی برای فروش اقلام مواد خوراکی بوده و مردم از نقاط دور و نزدیک برای تامین مایحتاج خود به آن مراجعه می‌کردند. اینجا اگرچه نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است و اکنون مغازه‌های لاستیک‌فروشی و لوازم ماشین به وفور خودنمایی می‌کنند، اما هنوز هم جزو بازارهای قدیمی و پرطرفدار تهران برای مواد خوراکی به‌حساب می‌آید. اگر اهل ماهی و گوشت سفید هستید و به‌دنبال خرید ماهی تازه از راسته‌های فروش آبزیان و ماهی در تهران می‌گردید، سرچشمه یکی از گزینه‌های مناسب برای این مهم است. همچنین انواع میوه و دیگر خوراکی‌های مورد نیاز شب‌چله در این بازار مهیاست و مردم تا پاسی از شب می‌توانند خرید یلدایی خود را تکمیل کنند.

نشانی: خیابان مصطفی خمینی، نرسیده به چهاراه سرچشمه

ساعت کاری: ۸ تا ۲۳

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ایستگاه بهارستان

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه ملت

کد خبر 817303
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha