همشهری آنلاین: رییس پلیس تهران بزرگ از تشدید برخورد با زنان بدپوشش از اول مرداد ماه خبر داد.

سردار احمدرضا رادان در گفت‌و‌گو با ایسنا در خصوص برخی شایعات مبنی بر متوقف شدن اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت: این طرح با جدیت تمام در حال اجراست و توقف‌پذیر نیست، به طوری که تعداد ماموران پلیس بکار گرفته شده از اول مردادماه دو برابر می‌شود.

وی افزود: بر این اساس مقرر شده علاوه بر مکان‌های قبلی در مکان‌های دیگر، ماموران بیشتری مستقر شوند تا ماموریت برخورد با بدپوششی و جمع‌آوری معتادان و مقابله با اراذل و اوباش انجام شود.

افزایش گشت‌ها

سردار رادان در خصوص گشت‌های سیار گفت: تعداد گشت‌ها از اول مرداد چند برابر می‌کنیم، به گونه‌ای که تمام معابر و خیابانهای تهران و نیز پارکها و تفرجگاه‌ها را تحت پوشش قرار دهند.

وی با اشاره به انواع برخورد با هنجارشکنان، اظهار کرد: اگر رفتار بد پوششی اتفاقی باشد به فرد مورد نظر تذکر داده می‌شود و در صورت لزوم به مراکز مشاوره ارجاع و اگر هم رفتار آنها غیراتفاقی باشد به مقامات قضایی تحویل داده می‌شوند.

برخورد با تولید کنندگان لباس‌های نامناسب

رییس پلیس پایتخت همچنین به برخورد بی‌اغماض با تولید و توزیع کنندگان لباس‌های نامناسب اشاره کرد و افزود: طی چند روز اخیر با چند مورد از این پوشش‌ها مواجه شدیم که با پیگیری دقیق پی بردیم که این لباس‌ها در چند فروشگاه خاص تهیه و توزیع می‌شوند، از این رو بلافاصله آن فروشگاه‌ها را از طریق صنوف پلمپ کردیم و صاحبان آنها را به مراکز قضایی تحویل دادیم.

تداوم مقابله با اوباش

سردار رادان در خصوص مقابله با اراذل و اوباش با اشاره به دستگیری تعدادی از آنها گفت: بسیاری از این افراد متنبه شده‌اند و حکم اعدام تعدادی از سرکردگان این گروه‌ها نیز بزودی اجرا می‌شود و این در حالیست که بررسیهای پلیسی برای شناسایی سایرین که در این حوزه قرار می‌گیرند، ادامه دارد.