گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی در جریان سفر خود به استان مرکزی اعلام کرد: طرح امنیت اجتماعی را با قدرت ادامه خواهیم داد، چرا که معتقدیم باید حق جامعه، که برخورداری از انضباط اجتماعی است، ادا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم، بعد از مراسم صبحگاه در جمع خبرنگاران رسانه‌ها گفت: امروز نتایج طرح ارتقای امنیت اجتماعی برای کلیه مردم محسوس شده و مردم بیشتر احساس امنیت می‌کنند.

وی، با اشاره به کاهش 10 تا 70 درصدی جرایمی از قبیل آدم ربایی و تجاوز به عنف در کل کشور افزود: تنها مبارزه کافی نیست، باید دستگاههای دیگر، مثل دستگاههای اجتماعی و دینی و سایر نهادها، پای کار باشند، چرا که اگر آنها ما را تنها بگذارند اقدامات ما یا خنثی  یا کم‌اثر می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین نوع حمایت از نیروی انتظامی و رفع نقص طرح ارتقاء امنیت اجتماعی  این است،  در این  فضای مناسبی که  ایجاد شده و جامعه مطالبه و کشش دارد دستگاه‌های دیگر بیایند و اقدامات مثبت خود را عرضه کنند، نیروی انتظامی نیز تلاش کرده که در کنار تذکر ، ارشاد و امر به معروف از کارهای فرهنگی غافل نباشد.

فرمانده ناجا، با اشاره به تشکیل شعبه ویژه در دادسراهای سراسر کشور افزود: طرح مبارزه با اراذل و اوباش در همه استانها در دستور کار است و دستگاه قضایی در کنار ما به سرعت کارها را پیگیری و رسیدگی می‌کند.

وی در خصوص سهمیه‌بندی بنزین گفت: این اقدام دولت در کاهش ترافیک بسیار اثر بخش بود تا جایی که در بعضی از نقاط از 20 تا 30 درصد ترافیک کاهش داشته و در همین راستا مصرف بنزین نیز در کشور 30درصد کاهش یافته؛ همچنین قاچاق سوخت نیز در بخش بنزین به صفر رسیده است.

 احمدی مقدم با اشاره به تجهیز کردن پلیس و حرفه‌ای بودن آن گفت: از سال گذشته حرفه‌ای‌گرایی را در نیروی انتظامی شروع کرده‌ایم، چرا که معتقدیم باید با تکنولوژی روز خصوصاً در حوزه الکترونیکی و دیجیتالی و با آموزش‌های علمی پیش رفت.

در ادامه سردار مقدم گفت: در بحث ایجاد امنیت اجتماعی به دنبال برخورد با ناهنجاری‌ها هستیم؛ این طرح را در سال گذشته شروع و بعد از یک ارزیابی کلی در سال 86 آن را به صورت همه جانبه اجرایی کردیم،  دولت نیز حسب فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند، دولت فقط نباید به تأمین دنیای مردم توجه داشته باشد بلکه باید در بحث آخرت و فرهنگ نیز پیش قدم باشد، با ما همراه شد.

کد خبر 25957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز