تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱

همشهری آنلاین: دولت اردن به دلیل میزبانی این کشور از کنفرانس مخالفان دولت عراق که اخیرا در امان برگزار شد به طور رسمی از عراق عذرخواهی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری المسله، جواد هادی عباس سفیر عراق در اردن روز جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: دولت اردن عذرخواهی رسمی خود از عراق را تسلیم کرده است.

وزارت امور خارجه عراق روز گذشته در اعتراض به برگزاری کنفرانس مخالفان روند سیاسی عراق در اردن، سفیر خود در امان را فراخوانده بود.

عالیه نصیف نماینده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون برگزاری کنفرانس مخالفان دولت عراق در اردن را توطئه برای به بن بست کشاندن روند سیاسی در کشور دانست و از دولت و وزارت امور خارجه خواست از امان در این باره توضیح بخواهند.

کنفرانس مخالفان دولت عراق با حضور حدود 300 نفر در امان برگزار شده بود.

اثیل النجیفی استاندار استان نینوا نیز برای مشارکت در این کنفرانس در محل برگزاری کنفرانس حاضر شده بود اما به او اجازه ورود به کنفرانس نداده بودند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس که احمد دباش از فرماندهان گروه موسوم به ارتش اسلامی قرائت کرده بود از سازمان ملل خواسته شد از دولت عراق حمایت نکند چناچه از کشورهای عربی خواسته شد از آنچه که مخالفان انقلاب مردم عراق یاد کردند حمایت کنند.