گروه حوادث: پیگیری داستان دروغین یک مرد برای سرقت مسلحانه خودرویش، کارآگاهان پلیس پایتخت را به اعضای یک باند کلاهبرداری با اسکناس‌های جعلی رساند.

25 آذرماه گذشته، مرد جوانی در اداره یکم آگاهی تهران با طرح شکایتی مدعی شد وقتی با یک مشتری  ناشناس برای فروش خودرواش در ونک قرار  گذاشته است ، مرد مسلح با کشاندن وی به منطقه ای خلوت، دست به سرقت 10میلیون تومان چک مسافرتی  از  او  زده و متواری شده است.

با شکایت این مرد،کارآگاهان اداره یکم با دستور قاضی روشن- بازپرس سوم دادسرای جنایی تهران- تحقیقات برای ردگیری مرد مسلح را آغاز کردند.

اما در حالی که تحقیقات ادامه داشت چند روز بعد مرد شاکی بار دیگر به نزد پلیس رفت و این بار مدعی شد سارق مسلح،  تلفنی وی را تهدید کرده درصورتی که موضوع را به پلیس گزارش کند،او را به قتل می رساند.

وقتی کارآگاهان با ردیابی تماس های این مرد دریافتند وی به انگیزه نامشخصی دروغ می گویدو چنین تماسی با وی صورت نگرفته است به وی مشکوک شدند.

به این ترتیب تحقیقات بر ردیابی چک های مسافرتی که  مرد  شاکی مدعی بود از او سرقت شده است، متمرکزشد.

در این تحقیقات بود که مشخص شد چک‌های مسافرتی دراختیاراعضای  یک باند کلاهبرداری است که با وعده تحویل اسکناس های جعلی دست به کلاهبرداری های میلیونی می زنند و شاکی نیز از فریب‌خوردگان این باند است ، که داستان دروغین سرقت را مطرح کرده است.

شگرد آنها نیز به این صورت بود  که پس از شناسایی افراد ثروتمند، به آنها می گفتند که اعضای یک باند جعل اسکناس در عراق هستند که حاضرند در مقابل دریافت چند میلیون تومان، یک جعبه چوبی بزرگ که در داخل آن بیش از 30 میلیون  تومان اسکناس جعلی وجود دارد را به آنها بدهند.

وقتی طعمه های باند وسوسه شده وبا طمع بدست آوردن پول هنگفت وارد معامله می شدند،اعضای باند پس از گرفتن مبالغ 10 تا 15 میلیون تومانی  به جای جعبه پر از پول جعلی، جعبه ای چوبی را تحویل  آنها می دادند که در روی آن تنها یک ردیف پول چیده شده بود وقسمت پایین آن  با کاغذ روزنامه و آجر پر شده بود.

در برابر دوربین پلیس

با مشخص شدن این موضوع، کارآگاهان پلیس با طراحی نقشه ای  ماهرانه اعضای باند را به قراری صوری کشاندند و در حالی که قرار بود در مقابل 15 میلیون تومان، 35 میلیون تومان اسکناس جعلی به آنها تحویل داده شود، یک عضو باند به نام رحمان را که سر قرار حاضر شده بود بازداشت کردند، این در حالی بود که تمامی صحنه های قرار مخفیانه فیلمبرداری شده بود.

با کشف جعبه ای چوبی در صندوق عقب خودرو این  مرد که روی آن با پول وزیر آن با روزنامه پر شده بود، این  وی  دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفت.

اسکناس‌های عراقی رنگ و رو رفته

مرد جوان در جریان بازجویی ها با اعتراف به کلاهبرداری گفت: ابتدا از طریق عواملی که داشتیم طعمه‌های خود را شناسایی کرده و سپس با نشان دادن اسکناس‌هایی رنگ و رو رفته به آنها می گفتیم اسکناس‌های جعلی را از عراق واردکرده ایم اما بعد از فریب آنها به جای اسکناس‌های جعلی، جعبه های چوبی را با کاغذ پر کرده و به آنها تحویل داده و متواری می شدیم.

شاکیان بیایند

روز گذشته قاضی روشن، بازپرس شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات اولیه متهم و شناسایی تعدادی از همدستانش احتمال می‌دهیم شاکیان دیگری  وجود داشته باشند اما به دلیل آنکه فکر می‌کنند خود نیز به دلیل قصد خرید دلارهای تقلبی مجرم هستند اقدام به اعلام شکایت نمی‌کنند.

در حالی که به دلیل آنکه معامله‌ای به وقوع نپیوسته این افراد نباید از این موضوع هراس داشته باشند و شکایت خود را از این باند اعلام کنند.

برچسب‌ها