فتانه انفرادی: بدون‌تردید، توسعه واقعی و همه‌جانبه وقتی محقق می‌شود که علم به ثروت تبدیل شود وتحقق چنین امری در شرایط کنونی، بدون بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان میسر نیست و نخواهد بود.

براي ايجاد، توسعه و گسترش شركت‌هاي دانش‌بنيان ابتدا بايد جوانان نخبه و خلاق كشور را شناسايي و سپس با حمايت آنان، روحيه خود باوري را در آنها تقويت كرد. جوان نخبه ايراني نبايد بيكار بماند. به فكر خلاق جوان ايراني بايد اعتماد كرد. به او بايد امكانات و تسهيلات داد تا بتواند ابداعات، اختراعات و اكتشافاتش را با طيب خاطر به منصه ظهور بگذارد.

علاوه براين، براي جوان نخبه ايراني بايد اشتغال ايجاد كرد تا استعدادهاي خلاق ايراني در كشور بمانند و جذب ساير كشورها نشوند. ايراني خلاق بايد در ايران خالق اثر باشد، توليد علم و افتخار آفريني كند و همه اين مهم مي‌تواند در شركت‌هاي دانش‌بنيان به بهترين وجه صورت گيرد. نخبه ايراني را بايد شناسايي كرد و او را با حمايت‌هاي كافي در شركت‌هاي دانش‌بنيان به‌كار گمارد چرا كه شركت‌هاي دانش‌بنيان به توسعه اقتصاد دانش محور كمك مي‌كنند و اين مهم نيز راه را براي رسيدن به اقتصاد مقاومتي، آسان و سهل خواهد كرد.

توسعه شركت‌هاي دانش‌بنيان قوي و كارآمد با بهره‌گيري از استعدادهاي خلاق و صاحب علم، استراتژي مؤثري براي تحقق اقتصاد مقاومتي است. از آنجا كه شركت‌هاي دانش‌بنيان، شركت‌ها و مؤسسات حقوقي هستند كه با ايجاد يك كسب و كار دانش محور به‌منظور تبديل پايدار دانش به ثروت تشكيل شده و فعاليت‌هاي اقتصادي آنها مبتني و همراه با فعاليت‌هاي تحقيق و توسعه در زمينه‌هاي نو و فناوري‌هاي پيشرفته است بنابراين، به‌راحتي مي‌توان درك كرد كه عملكرد شركت‌هاي دانش‌بنيان به‌دليل تبديل علم به ثروت و رشد و توسعه كشور بسيار اثرگذار و مفيد خواهد بود البته به شرط آنكه دولت و دستگاه‌هاي ذيربط شركت‌هاي دانش‌بنيان را حمايت كنند و منابع مالي در اختيار آنها قرار دهند تا شركت‌هاي دانش‌بنيان بتوانند توليدات خود را در بازار عرضه كنند.

از سوي ديگر، هرگونه سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي دانش‌بنيان ماندگار و به نفع كشور و اقتصاد كشور خواهد بود. چرا كه به فرموده مقام معظم رهبري، شركت‌هاي دانش‌بنيان، عامل شكوفايي حقيقي اقتصاد كشور است و يكي از بهترين مظاهر و مؤثرترين مولفه‌هاي اقتصاد مقاومتي، شركت‌هاي دانش‌بنيان است كه مي‌تواند اقتصاد مقاومتي را پايدارتر كند.