همشهری آنلاین: معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات کتب درسی چهارم و هشتم، گفت: ادبیات دفاع مقدس، شهید باکری، انتظار، حقوق اساسی ملت، مهمان شهرما، ادبیات طنز و نمایشی و تغییرات در کتب ریاضی چهارم از جمله تغییرات کتب درسی است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «جدیدترین موضوعی که به کتاب‌های درسی اضافه شده است، چیست؟»، اظهار داشت: در کتاب‌های درسی بر اساس نقشه برنامه درسی ملی، عمل می‌کنیم.

وی افزود: در هر پایه که محتوای کتب را عوض می‌کنیم متناسب با همان پایه، آنچه که از هویت اسلامی، انقلابی، ایرانی و دانش جدید بوده است را متناسب با آن، در برنامه تألیف قرار می‌دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه کتب فارسی پایه چهارم ابتدایی و پایه هشتم نسبت به کتاب قبلی تغییراتی دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس تحت عنوان «ادبیات دفاع مقدس» درسی جدید در پایه چهارم و هشتم است؛ سال گذشته شهید خرازی و شهید همت را در کتب درسی داشتیم که امسال «شهید باکری» را هم در کتاب درسی داریم.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش افزود: درس جدیدی تحت عنوان «انتظار» داریم در کتاب درسی چهارم و هشتم آمده است و درس انشاء را به صورت مستقل پیش‌بینی کردیم.