همشهری‌آنلاین: اگرچه همچنان محتوا و روابط انسانی بنیان و روح روابط عمومی موفق و موثر را تشکیل می‌دهد ولی به لحاظ دامنه کار و تکنیک و تعامل فردی با تک تک کاربران، روابط عمومی قدیم رو به اضمحلال است و روند های قدیم روابط عمومی محکوم به انزوا است.

به گزارش شارا به نقل از ستاد خبری یازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، دکتر سعید رضا عاملی از سخنرانان این کنفرانس با بیان این مطلب گفت: ظهور صنعت همزمان ارتباطات، تولد اینترنت و آمدن نسل های پی در پی وب 1 تا وب 5 و همچنین ایجاد و گسترش متنوع رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌ای، همراه با ایجاد زیرساخت‌های بزرگ فناوری اطلاعات مثل رایانه ابری، اینترنت همه چیزها و صنعت هوشمند پایش و بازخوانی اطلاعات، فراگیر شدن تلفن همراه و ظهور نسل سوم تا پنجم تلفن همراه؛ دوره جدیدی از روابط عمومی را خلق کرده است که از یک سو ارتباطات همیشه متصل و از سوی دیگر روابط عمومی جدید را محقق نموده است.

برنده جایزه دکتر نطقی که با موضوع ارتباطات همیشه متصل و ظهور روابط عمومی جدید: اینترنت همه چیزها و روابط عمومی هوشمند" در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران سخنرانی خواهند کرد، افزود: ارتباطات همیشه متصل از ظرفیت اتصال آدم ها به آدم‌ها (P2P)، آدم ها به ماشین‌ها (P2M)و ماشین‌ها به ماشین‌ها (M2M) برخوردار است و دارای ماهیت و ظرفیت هدفمند، نظامند و ساختارمند است. روابط عمومی جدید، دارای محتوای بسیار قدرتمند، برنامه ای، تصویری، شبکه ای، رسانه ای، فراگیر، هوشمند، استاندارد و شفاف و دارای ظرفیت "ارتباطات همیشه متصل به کاربران" اعم از اعضاء، مشتریان و همه ذی نفعان یک سازمان است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: بوجود آمدن اینترنت همه چیزها که به دنبال اتصال همه 1) آدم ها، 2) اشیاء، 3) اطلاعات و 4) فرایندها به اینترنت است، عصر جدیدی از ارتباطات رقم می خورد که موجب هوشمند شدن روابط عمومی‌ها و ایجاد توانش ارتباطی جدیدی می‌شود. امروزه فقط 0.6 یک درصد پدیده ها متصل به اینترنت هستند و همچنان 99.4 درصد پدیده غیر متصل هستند و ما احساس می کنیم که در جهان "ارتباطات آن لاین" یا "ارتباطات همیشه متصل" زندگی می کنیم.

وی ادامه داد: در روند متصل شده به اینترنت مشاهده می شود که در سال 1984 تنها 1000 پدیده به اینترنت متصل بود. این رقم در سال 1992 به یک میلیون و در سال 2013 به 10 میلیارد رسید. پیش‌بینی می‌شود که در سال 2020 میلادی، حدود 50 میلیارد پدیده به اینترنت متصل شود. درواقع در آینده گستره وسیعی از پدیده متصل به اینترنت خواهند بود.

پروفسور عاملی در این سخنرانی تلاش خواهد کرد ضمن ارایه تعریف مفهومی و کاربردی مقوله های مرتبط با روابط عمومی جدید که عمیق تحت تاثیر رسانه های جدید و صنعت ارتباطات جدید و بطور خاص اینترنت همه چیزها است، خدمات روابط عمومی جدید را تبیین کند تا از این طریق گام نظری و عملی در جهت معرفی روندهای جدید روابط عمومی برداشته شود.

برچسب‌ها