به گزاش ايرنا، محمدرضا حقیقی افزود: بدون دستیابی به فرصتهای استراتژیک منافع استراتژیک در کار نخواهد بود.
وی ادامه داد: همه سازمانها برای موفقیت به مدیریت قوی، منابع کافی، ارزش افزوده، نیروی انسانی متخصص و کارامد و...نیازمند میباشند.
این مدرس علوم ارتباطات با بیان اینکه مفهوم استراتژی زاییده فضای رقابتی و محدودیت منابع است افزود: از آنجای که سازمانها دارای منابع نامحدود نمیباشند همواره با محدودیتهای منابع مادی، زمان و محدودیتهای قوای فکری مواجه میباشند.
نویسنده چندین کتاب در حوزه ارتباطات و رسانه تاکید کرد: مصرف نادرست و بیرویه منایع محدود سازمان برای موضوعات غیر اصلی و کم اهمیت به معنی واگذاری میدان به رقبایی است که منابع خود را بر روی موضوعات اصلی محیطی متمرکز کردهاند.
حقیقی از تدوین کتابی با عنوان مولفههای فرهنگی و مدیریت دانایی خبر داد و گفت: این کتاب در 150 صفحه با همکاری مولفین: اسماعیل کاوسی و سید محمود هاشمی به چاپ رسیده است.
وی اضافه کرد: این کتاب با موضوعات مدیریت دانایی، زنجیره دانایی، مدیریت دانش، برنامهریزی آموزشی، تئوریهای مدیریت و مدل خلق دانش و سیستمهای پیادهسازی دانش در سازمان توسط انتشارات مشق شب چاپ شد.