محمود واعظي اين اختلال را ناشي از ايجاد تجهيزات و فناوري لازم براي نسل سوم تلفن همراه- كه در مرحله نخست در شهرهاي بزرگ و مراكز استانها انجام ميشود- قلمداد و وعده رفع اين مشكلات در آينده نزديك را مطرح كرد.
- قانوني كه اجرا نميشود
به گزارش همشهري، حتي درصورت تحقق اين وعده محمود واعظي و رفع اختلالات ديرينه مكالمات تلفني و خدمات اينترنتي اپراتورهاي تلفن همراه و ثابت، پرسش مطرح آن است كه چرا اپراتورهايي كه كوچكترين موفقيتهاي خود يا ارائه سرويسهاي جديد را در قالب پيامك چندينبار به مشتركان اطلاع ميدهند، هيچگونه اقدامي براي اطلاعرساني به مشتركان در زمينه اختلالات ناشي از توسعه نسل سوم شبكه نداشته يا حاضر به عذرخواهي در مورد اتلاف وقت و هزينه مشتركان نيستند.
اين در حالي است كه معاون بررسيهاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات در گفتوگو با خبرنگار ما، ارائه هرگونه توضيح در مورد علل اختلال در مكالمات تلفني را به معاون نظارت اين سازمان ارجاع داده و آن را منوط به هماهنگي با روابط عمومي رگولاتوري كرد.با وجود اين، صادق عباسي اطلاعرساني در مورد اختلالات شبكه تلفن همراه و ثابت را ازجمله موضوعاتي اعلام كرد كه در تعيين ضوابط فني صدور پروانه اپراتورها لحاظ شده اما نظارت بر اجراي آن بر عهده معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري است.