تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۷

گروه شهری: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از راه‌اندازی 160 خط جدید مسافربرهای شخصی در هفته آینده و افزایش نظارت بر فعالیت خودروهای تحت کنترل این سازمان خبرداد.


حسین تیموری کرمانی در این باره گفت: برای خودروهایی که اخیرا در طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی ثبت نام و کارت سوخت دریافت کرده اند 160 خط جدید پیش بینی شده است که از هفته آینده فعالیت خود را در این خطوط آغاز خواهند کرد و در صورت عدم حضور در خطوط و یا خودداری از فعالیت، با هماهنگی های بعمل آمده و معرفی سازمان تاکسیرانی،  کارت سوخت آنها باطل خواهد شد.

وی همچنین گفت: کارت سوخت آن عده از رانندگان تاکسی و مسافربرهای شخصی که با توقف خودرو در پارکینگ و معابر و یا فروش بنزین از ارایه خدمات به شهروندان خودداری کنند، باطل می شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی افزود: با هماهنگی های بعمل آمده با دستگاه‌های ذیربط، این موضوع به طور جدی پیگیری و دنبال خواهدشد، زیرا این خودروها باید در اختیار حمل و نقل عمومی باشند و سهمیه سوخت آنها متعلق به عموم و برای خدمات‌رسانی به شهروندان  است ونباید  از آن سوء استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در پی هماهنگی های بعمل آمده با نیروی انتظامی و معاونت راهنمایی و رانندگی و وزارت نفت که به موجب آن تحویل کارت تاکسی های پلاک موقت به عهده سازمان تاکسیرانی گذاشته شد، از تعداد 6 هزار و 100 کارت تحویلی به این سازمان، 347 کارت، فاقد فعالیت در شبکه تاکسیرانی شناسایی و از تحویل به صاحبان آنها خودداری شد.

تیموری کرمانی افزود: واحدهای گشت  این سازمان از ساعات اولیه صبح از طریق گشت‌های غیر محسوس،  تاکسی ها و مسافربرهای شخصی متوقف در حاشیه خیابان ها و یا پارکینگ ها را شناسایی و  برای تصیم گیری به مراجع ذیربط معرفی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس  در حال حاضر  بیش از40 دستگاه تاکسی که پرونده آنها در هیات انضباطی تاکسیرانی در حال بررسی است، توقیف شده و منتظر رای و نظرهیات هستند.

اخیراً  گزارش‌هایی از توقف شماری از تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی در پارکینگ و حاشیه معابر و فروش سهمیه بنزین حمل‌ونقل عمومی توسط برخی رانندگان این نوع خودروها گزارش شده که ساماندهی آن نیازمند تمهیداتی از سوی متولیان برای جلوگیری  از این وضعیت است.