همشهری‌آنلاین: مسعود حسین میرزایی گفت: کوچ و معیشت عشایر، همواره یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود.

به گزارش واحد اطلاع‌رسانی دبیرخانه اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس؛ دبیر اجلاس و جشنواره، در حاشیه نشست با مدیر کل عشایر استان اصفهان افزود: امروزه گردشگران تمایل به استفاده از فضاهای سنتی و فرهنگی و در یک کلام میراث‌گونه را دارند و از آنجایی که جوامع عشایری به عنوان میراثی بزرگ و تاریخی از تعامل انسان و محیط می‌باشند، می‌توانند در روند اشتغال و در‌آمد کوچ نشینان از یکسو و در جهت توسعه گردشگری نوین و هویت بخشی به آنها، نقش ایفا کنند.

حسین میرزایی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، غذا و پوشاک، مراسم نمادین کوچ و مسابقه‌های ورزشی ایلی، موسیقی ویژه و پخت غذاهای؛ از جمله جاذبه‌های گردشگری زندگی عشایر است.

شایان ذکر است نشست دبیر اجلاس و جشنواره با مدیر کل عشایر استان اصفهان، به منظور تعامل و همکاری در برگزاری برنامه‌های جنبی اجلاس و جشنواره و به نمایش در‌آوردن بخشی از سنت‌ها و فرهنگ عشایر که قسمتی از میراث فرهنگی ناملموس‌ کشور می‌باشند، برگزار شد.

گفتني است كلان شهر اصفهان، ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه ميزبان اجلاس و جشنواره بين‌المللي ميراث فرهنگي ناملموس با محوريت شهرداري اصفهان خواهد بود.