همشهری‌آنلاین: علی اکبر ولایتی گفت: میراث فرهنگی ناملموس ایران، صرفاً میراث اسلامی و ایرانی نیست، بلکه یک میراث انسانی است که طیف عظیمی از انسان ها را از غرب تا شرق در بر می گیرد.

علی اکبر ولایتی

به گزارش واحد اطلاع رساني دبيرخانه اجلاس و جشنواره بين‌المللي ميراث فرهنگي ناملموس، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع اعضاي اجلاس و جشنواره بين‌المللي ميراث فرهنگي ناملموس در هتل عباسي با بيان اينكه ميراث فرهنگي ناملموس محدود به يك منطقه نيست، اظهار كرد: ميراث فرهنگي ناملموس ايران تنها به كشور و جهان اسلام تعلق ندارد بلكه متعلق به همه جهان است.

وي افزود: ميراث فرهنگي ناملموس ايران، صرفاً ميراث اسلامي و ايراني نيست بلكه يك ميراث انساني است كه طيف عظيمي از انسان‌ها را از غرب تا شرق در بر مي‌گيرد.

ولايتي ادامه داد: بايد با نگاه عميق تري به ميراث فرهنگي ناملموس خود توجه و آن را به جهان معرفي كنيم.

ولايتي با تأكيد بر قدمت فرهنگ و تمدن ايران، تصريح كرد: بايد تمدن خود را كه بيش از هفت هزار سال قدمت دارد بهتر بشناسيم، حتي مي‌توان گفت ايران مركز فرهنگ و تمدن است.

وي با دعوت از حاضران براي بازديد از مناطق و مراكز فرهنگي اصفهان و ايران، گفت: اميدوارم ميزباني مناسبي براي شما در اصفهان انجام شده باشد و بتوانيد از مراكز فرهنگي اصفهان بازديد كنيد تا يك نماي عظيم از ميراث فرهنگي ناملموس ايران به شما نشان داده شود.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل اضافه كرد: ميراث فرهنگي ناملموس اصفهان به اندازه اي زياد است كه هنوز به شمارش درنيامده است.

ولايتي با تأكيد بر حفظ ميراث فرهنگي ناملموس ايران، اظهار كرد: دليل اينكه موضوع حفظ ميراث فرهنگي ناملموس بارها و بارها تكرار مي‌شود اين است كه با نگاه به گذشته و با توجه به اين ميراث، چشم اندازي بهتر براي آينده داشته باشيم.

کد خبر 274584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha