همشهری آنلاین: مشهدالرضا در سالروز شهادت زین العابدین حضرت علی ابن الحسین (ع) به سوگ نشسته است.

آستان ملکوتی رضوی که همچنان سیاهپوش ایام شهادت سرورو سالار شهیدان و قهرمانان کربلاست مملو از حضور شیفتگان اهل بیت و عصمت و طهارت (ع) شده است که در شهادت مولای ساجدان و امام عارفان حضرت سجاد (ع) به عزا نشسته‌اند.
به همین مناسبت امروز و امشب ویژه برنامه‌هایی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود .

معاون تبلیغات و ارتیاطات اسلامی آستان قدس رضوی امروز به خبرنگار ما گفت: ویژه برنامه سالروز شهادت امام سجاد (ع)از ساعت 9 و 30 دقیقه امروز تا نماز ظهر در رواق امام خمینی حرم رضوی برگزار می شود و سخنرانی حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، مرثیه خوانی و عزاداری ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از برنامه های این مراسم است .

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی افزود :به همین مناسبت عصر امروز نیز مراسم عزاداری و ذکر مصیبت سالروز شهادت امام سجاد (ع) از ساعت 15 و 45 دقیقه در رواق امام خمینی با مرثیه خوانی حاج کاظم ذوقیان و سخنرانی حجت‌الاسلام حسین حائری برگزار می‌شود .

او گفت: مراسم شام غریبان امام سجاد(ع) نیزامشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مّقری در رواق امام خمینی حرم رضوی برگزار می‌شود.

قرائت زیارات امین الله و عاشورا و دعای پرفیض کمیل و همچنین مرثیه خوانی و عزاداری ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از برنامه های این مراسم است.

به همین مناسبت دیشب هم در شب شهادت امام سجاد مراسم ویزه عزاداری در حرم مطهر رضوی برگزار شد.