عملیات اجرایی احداث 2 مجتمع ایستگاهی مترو تهران تا پایان سال آغاز خواهد شد و پس از 18 ماه هر دو مجتمع به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش سما، محمد مهدی خورسندی مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اولین مجتمع ایستگاهی مترو تهران در ایستگاه امام خمینی(ره) و دومین مجتمع در ایستگاه شهرری ایجاد خواهد شد تا برخی از سفرها در هسته مرکزی شهر کاهش یابد و شهروندان بتوانند با مراجعه به این مجتمع‌های ایستگاهی بخش عمده نیازهای خود را برطرف سازند.

وی ضمن بیان آنکه 76 ایستگاه مترو استعداد و قابلیت آن را دارند که در اطرافشان مجتمع ایستگاهی احداث شود گفت: از مجموع همه ایستگاه‌هایی که قابلیت احداث مجتمع‌های ایستگاهی را دارند 12 ایستگاه مورد تایید و تصویب کمیسیون ماده 5 و در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: مجتمع ایستگاهی امام‌خمینی  در زمینی به مساحت 17 هزار متر و در 4 طبقه احداث می شود و دارای 8هزار متر فضای تجاری و 100 باب مغازه است.

وی با بیان آنکه احداث مجتمع‌های ایستگاهی در ایستگاه‌های علم و صنعت و شهید مدنی اولویت‌های بعدی هستند تصریح کرد: کسب پروانه ساختمانی برای احداث 4 مجتمع ایستگاهی و آغاز عملیات اجرایی 2 مجتمع امام خمینی و شهرری اقداماتی است که تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

برچسب‌ها