زنی ۲۴ساله بعد از ظهر شنبه در جریان زایمانی نادر در بیمارستان حضرت‌ام‌البنین(س) مشهد ۷ قلو به دنیا آورد.

هرچند يكي از نوزادان در لحظات اوليه جان خود را از دست داد اما ساير نوزادان كه شامل يك پسر و 5دختر هستند در سلامت كامل به‌سرمي‌برند. ايرج قره گوزلو، پدر 6قلوها در گفت‌وگوي اختصاصي با همشهري جزئيات بيشتري از اين اتفاق نادر را بازگو كرد و گفت هرچند نگهداري از 6قلوها كار سختي است اما خدا را به‌خاطر به دنيا آمدن‌شان شكر مي‌كند.

  • وقتي فهميديد همسرتان 7قلو به دنيا آورده چه احساسي داشتيد؟

فقط ماتم برده بود و تا چند لحظه ساكت بودم. باورم نمي‌شد. تا اينكه وقتي به‌خودم آمدم خيلي خوشحال شدم.

  • چطور شد كه صاحب 7قلو شديد؟ آيا در بين فاميل‌تان چنين پديده‌اي سابقه داشت؟

همسرم 7ماهه باردار بود كه او را به بيمارستان رساندم. در حقيقت بچه‌ها زودتر از موعد مقرر به دنيا آمدند و به همين دليل بايد تا 2‌ماه ديگر در بيمارستان و در دستگاه مخصوص نگهداري شوند. در خانواده مادري‌ام فقط يك دوقلو داريم. من هم انتظار 2قلو را داشتم اما باور به دنيا آمدن 7قلو برايم سخت بود.

  • از اينكه قل هفتم فوت شد چه احساسي داريد؟

همانقدر كه براي به دنيا آمدن 6قل اول خوشحالم به همان اندازه هم براي فوت قل هفتم ناراحتم. نخستين بار وقتي آنها را ديدم اشك شوق ريختم. ديدن دست و پاهاي كوچولوي بچه‌ها برايم لذتبخش بود. آنها آرام مثل عروسك خوابيده بودند.

  • شغل شما چيست؟ چطور مي‌خواهيد از پس هزينه‌هاي نگهداري بچه‌ها بر بياييد؟

من كارگر هستم و در درگز زندگي معمولي دارم. به‌جز 6قلوها يك پسر 7ساله هم دارم. حالا خانواده مان 9نفره شده است و نمي‌دانم چطور بايد هزينه‌هاي خانواده‌ام را تأمين كنم. البته به ما گفته‌اند براي زايمان بچه‌ها هزينه‌اي از ما دريافت نمي‌كنند اما نمي‌دانم هزينه‌هاي 2‌ماه ماندن بچه‌ها در بيمارستان و هزينه نگهداري‌شان چطور تأمين مي‌شود. با اين حال خدا را شكر مي‌كنم. بچه‌ها رحمت خداوند هستند و من ناشكري نمي‌كنم. خيلي از دوستانم متأسفانه مشكل دارند و بچه دار نمي‌شوند. حالا لطف خدا شامل حال من و همسرم شده و ما 7فرزند داريم. خدا را شكر مي‌كنم.

  • آيا كسي براي بر عهده گرفتن سرپرستي بچه‌ها سراغ‌تان نيامده است؟

چند نفر آمدند تا بچه‌ها را بگيرند اما من راضي نشدم. بالاخره هرچه باشد بچه هايم هستند و دلم نمي‌آيد آنها را به كس ديگري بدهم. خودم و همسرم با همه وجودم آنها را بزرگ مي‌كنيم.

  • آيا براي 6قلوها اسم هم انتخاب كرده‌ايد؟

اسم پسرم را مي‌خواهم حسين بگذارم و اسم دخترها را هنوز انتخاب نكرده‌ام اما قطعا از اسامي ائمه براي آنها انتخاب مي‌كنم.