تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

همشهری آنلاین: تظاهرات گسترده مردمی برای حمایت از پناهجویان سوری که در اعتصاب غذا بسر می برند در مرکز شهر آتن به خشونت کشیده شد.

به گزارش ایرنا از آتن، شهروندان یونانی با شرکت در تظاهرات گسترده ای در شهر آتن و دیگر شهرهای بزرگ یونان با سردادن شعارهایی،مخالفت خود را با ادامه سیاست دولت راستگرای دمکراسی نوین در قبال پناهنجویان سوری که دراعتصاب غذا بسر می برند، دست به تظاهرات زدند که به خشونت کشیده شد.

در خلال تظاهرات در مرکز شهرآتن، بیش از 10 خودور و یک اتوبوس، تعدادی از بانک ها و مغازه در محل ' اکسرخیون ' واقع در مرکز آتن به آتش کشیده شد و نیروهای امنیتی تعداد زیادی از تظاهر کنندگان را دستگیر کردند.

پلیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد و معترضین با آتش زدن سطل های زباله در صدد خنثی کردن اثر گازهای اشک آور برآمدند.

در نزدیکی دانشگاه پلی تکنیک آتن، درگیری ها از شدت بیشتری برخوردار بود و تعدادی از نیروهای امنیتی برای دستگیری تظاهر کنندگان وارد دانشگاه پلی تکنیک شدند.

تظاهر کنندگان خواستار اجازه تحصیل به دانشجوی زندانی شدند که در اعتصاب غذا بسر می برد و همچنین خواستار اعطای پناهندگی به مهاجران سوری شدند که در مقابل پارلمان یونان دست به اعتصاب غذا زده اند.

بر اثر درگیری ها در مرکز شهر آتن، خیابان های مرکزی شهر آتن ساعت ها بر روی وسایل نقلیه بسته شد .

به گزارش رسانه های خبری یونان تظاهرات مشابهی نیز به حمایت از این دانشجوی یونانی و اعتصاب غذا کنندگان سوری با حضور گسترده مردم در شهرهای تسالونیک واقع در شمال، پاتراس واقع در جنوب و غرب یونان و دیگر شهرهای بزرگ این کشور برگزار گردید.

برچسب‌ها