همشهری‌آنلاین: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تثبیت وضعیت اشتغال در سال ۹۳ خبر داد و گفت: با اقدامات و برخوردهای کلینیکی جلوی ریزش ۳۰۰ هزار نیروی کار در بنگاه ها گرفته شد.

حسن طایی ، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: اگرچه موضوع ریزش نیروی انسانی تا پایان سال 92 همچنان ادامه داشت اما از ابتدای سال جاری تاکنون از ریزش نیروی انسانی به‌طور جدی جلوگیری شده و مجموعه تلاش‌ها  برای حفظ و تثبیت اشتغال موجود و نیروهای کار شاغل در بنگاه‌ها بوده است.

طایی ادامه داد: دولت تدبیر و امید حفظ و تثبیت اشتغال موجود را سرلوحه کار خود قرار داده و بر این اساس تلاش کرده تا با توجه به بودجه‌ها و اعتباراتی که در اختیار دارد سطح اشتغال موجود را حفظ کند.

او در ادامه از توانمندسازی مهارتی روستاییان و عشایر خبرداد و گفت: یکی از مواردی که می‌تواند به کمک بازار کار بیاید " اشتغال روستایی" است و در این راستا موضوع توانمندسازی مهارتی روستاییان و عشایر در جلسه آذرماه شورای عالی کار مطرح و مقرر شد تا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور این مسئولیت را برعهده بگیرد.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار 30 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند و به همین میزان پتانسیل استفاده از اشتغال در بازار کار وجود دارد که می تواند منبع خوبی برای بازار کار به شمار آید.

طایی تصریح کرد: با هدایت جمعیت به روستاها و جلوگیری از پدیده مهاجرت روستاییان به شهرها می‌توان امکان استفاده از منابع و امکانات بالقوه سرزمینی را فراهم و به بازار کار کشور کمک کرد.

او گفت:در راستای بسته سیاستی اجرایی توسعه اشتغال پایدار و برای هماهنگی بیشتر در زمینه اشتغال روستایی، چندین جلسه بین دستگاه‌های موثر در روستاها برگزار و تلاش شد تا از توانایی دستگاه‌های مذکور برای نقش‌آفرینی در روستاها استفاده شود که خوشبختانه این کار هم اکنون آغاز شده است.

برچسب‌ها