مدیران بلندپایه دولتی در دوشنبه‌شب و صبح روز سه‌شنبه در ۲ جلسه ویژه راهکارهای خروج بورس از بحران را بررسی و بار دیگر وعده رونق بخشیدن دوباره به بورس را مطرح کردند.

 به گزارش همشهري، در نخستين رويداد، جلسه شوراي بورس دوشنبه‌شب در محل وزارت امور اقتصادي و دارايي برگزار شد. در اين نشست علي طيب‌نيا، وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس شوراي بورس، چشم‌انداز بلندمدت بازار سرمايه را اميدوار‌كننده دانست و افزود: با روي كار آمدن مديريت جديد در نهاد ناظر بر بازار سرمايه كشور و با اجراي برنامه‌هاي جديد، حمايت‌هاي دولت، به‌ويژه رياست‌جمهوري از بازار، در آينده شاهد بهبود شاخص‌ها خواهيم بود.

  • تشكيل كميته ثبات

در تحولي ديگر، صبح ديروز جلسه بررسي و راهكارهاي ثبات بلندمدت در بورس و رونق بازار سرمايه با حضور معاون اول رئيس‌جمهور، وزيران اقتصاد، نفت، صنعت، تعاون و همچنين رئيس سازمان مديريت، مشاور اقتصادي رئيس‌جمهور و رئيس سازمان بورس در دفتر معاون اول رئيس‌جمهور برگزار شد. در اين جلسه مقرر شد كه كميته‌اي تحت عنوان كميته ثبات بازار سرمايه، متشكل از مسئولان دستگاه‌هاي ذيربط و با هدف اتخاذ تصميمات لازم با رويكرد فرابخشي و ميان‌بخشي دستگاه‌ها و با هدف ايجاد هم‌افزايي ميان دستگاه‌هاي مختلف درخصوص تصميمات اثرگذار بر بازار سرمايه تشكيل شود.

  • جزئيات نشست

در پي انتشار اين خبر رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار جزئيات جلسه ديروز با معاون اول رئيس‌جمهور را اعلام كرد. محمد فطانت گفت: در جلسه ديروز گزارش جامعي از وضعيت كنوني بازار سرمايه، برنامه تفصيلي به‌منظور خروج از شرايط ركودي حاكم بر بازار ارائه شد.
سخنگوي سازمان بورس افزود: در جلسه ديروز، بر موضوع لزوم بهبود شرايط بازار به‌عنوان هدف اصلي تشكيل جلسه اتفاق نظر وجود داشت و تأكيد شد كه تحقق اين هدف مستلزم همراهي و هماهنگي حداكثري ميان دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف است.

بنابراين ضروري است تصميمات دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي مربوط، به‌صورت هماهنگ و با مدنظر داشتن آثار اين تصميمات بر بازار سرمايه و صنايع مختلف اتخاذ شود. از اين‌رو مقرر شد كه كميته ثبات مالي با هدف ايجاد هم‌افزايي در تصميم‌گيري‌هاي مرتبط با بازار سرمايه و با حضور مسئولان دستگاه‌هاي ذيربط تشكيل شود.فطانت ابراز اميدواري كرد كه با حمايت دولت و دستگاه‌هاي ذيربط، راهكارهاي عملياتي براي حل مسائل و دغدغه‌هاي موجود در بازار اتخاذ شود.

رئيس سازمان بورس تأكيد كرد: در اين جلسه مقرر شد در هفته آينده و به‌منظور تصميم‌گيري درباره راهكارهاي اجرايي بهبود اوضاع بازار سرمايه، نشستي با حضور معاونان وزارتخانه‌هاي ذيربط، در محل سازمان بورس تشكيل شود كه تصميمات اين نشست، حسب موضوع اطلاع‌رساني خواهد شد.