مدیران بلندپایه دولتی در دوشنبه‌شب و صبح روز سه‌شنبه در ۲ جلسه ویژه راهکارهای خروج بورس از بحران را بررسی و بار دیگر وعده رونق بخشیدن دوباره به بورس را مطرح کردند.

بورس

 به گزارش همشهري، در نخستين رويداد، جلسه شوراي بورس دوشنبه‌شب در محل وزارت امور اقتصادي و دارايي برگزار شد. در اين نشست علي طيب‌نيا، وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس شوراي بورس، چشم‌انداز بلندمدت بازار سرمايه را اميدوار‌كننده دانست و افزود: با روي كار آمدن مديريت جديد در نهاد ناظر بر بازار سرمايه كشور و با اجراي برنامه‌هاي جديد، حمايت‌هاي دولت، به‌ويژه رياست‌جمهوري از بازار، در آينده شاهد بهبود شاخص‌ها خواهيم بود.

  • تشكيل كميته ثبات

در تحولي ديگر، صبح ديروز جلسه بررسي و راهكارهاي ثبات بلندمدت در بورس و رونق بازار سرمايه با حضور معاون اول رئيس‌جمهور، وزيران اقتصاد، نفت، صنعت، تعاون و همچنين رئيس سازمان مديريت، مشاور اقتصادي رئيس‌جمهور و رئيس سازمان بورس در دفتر معاون اول رئيس‌جمهور برگزار شد. در اين جلسه مقرر شد كه كميته‌اي تحت عنوان كميته ثبات بازار سرمايه، متشكل از مسئولان دستگاه‌هاي ذيربط و با هدف اتخاذ تصميمات لازم با رويكرد فرابخشي و ميان‌بخشي دستگاه‌ها و با هدف ايجاد هم‌افزايي ميان دستگاه‌هاي مختلف درخصوص تصميمات اثرگذار بر بازار سرمايه تشكيل شود.

  • جزئيات نشست

در پي انتشار اين خبر رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار جزئيات جلسه ديروز با معاون اول رئيس‌جمهور را اعلام كرد. محمد فطانت گفت: در جلسه ديروز گزارش جامعي از وضعيت كنوني بازار سرمايه، برنامه تفصيلي به‌منظور خروج از شرايط ركودي حاكم بر بازار ارائه شد.
سخنگوي سازمان بورس افزود: در جلسه ديروز، بر موضوع لزوم بهبود شرايط بازار به‌عنوان هدف اصلي تشكيل جلسه اتفاق نظر وجود داشت و تأكيد شد كه تحقق اين هدف مستلزم همراهي و هماهنگي حداكثري ميان دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف است.

بنابراين ضروري است تصميمات دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي مربوط، به‌صورت هماهنگ و با مدنظر داشتن آثار اين تصميمات بر بازار سرمايه و صنايع مختلف اتخاذ شود. از اين‌رو مقرر شد كه كميته ثبات مالي با هدف ايجاد هم‌افزايي در تصميم‌گيري‌هاي مرتبط با بازار سرمايه و با حضور مسئولان دستگاه‌هاي ذيربط تشكيل شود.فطانت ابراز اميدواري كرد كه با حمايت دولت و دستگاه‌هاي ذيربط، راهكارهاي عملياتي براي حل مسائل و دغدغه‌هاي موجود در بازار اتخاذ شود.

رئيس سازمان بورس تأكيد كرد: در اين جلسه مقرر شد در هفته آينده و به‌منظور تصميم‌گيري درباره راهكارهاي اجرايي بهبود اوضاع بازار سرمايه، نشستي با حضور معاونان وزارتخانه‌هاي ذيربط، در محل سازمان بورس تشكيل شود كه تصميمات اين نشست، حسب موضوع اطلاع‌رساني خواهد شد.

کد خبر 282625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha