همشهری آنلاین: رییس جمهور، نهم دی را روز نشان دادن عشق مردم به خاندان رسالت بویژه حضرت سیدالشهدا(ع) دانست و تصریح کرد: پیام نهم دی و حضور مردم در این روز آن بود که همه باید تسلیم قانون باشیم و هر فردی حرف، نقد و یا اعتراضی دارد باید در چارچوب قانون و مقررات آن را بیان کند و مردم در این روز به یک سلسله حرکت‌هایی که زیبنده کشور نبود، پایان دادند.

به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، دکتر حسن روحاني که روز سه شنبه و در جريان بازديد از اسکه شهيد بهشتي در چابهار و در جمع شماري از دست‌اندرکاران پروژه‌هاي عمراني و مديران استان سيستان و بلوچستان صحبت مي کرد، افزود: پيام نهم دي براي مردم و جامعه، وابستگي و عشق به خاندان رسالت و دلدادگي و وفاداري به انقلاب، خط و راه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري بود.

رييس جمهور در سخنان خود با تسليت شهادت امام حسن عسگري(ع) اظهار داشت: بايد از حماسه حضور مردم در نهم دي در مسير تحکيم وحدت ، همدلي و قانون‌گرايي استفاده کنيم و نبايد اجازه دهيم هيچ حادثه‌اي در تاريخ کشور تبديل به وسيله‌اي براي ايجاد اختلاف و تفرقه شود.

دکتر روحاني با بيان اينکه حضور مردم در نهم دي به معناي حمايت از يک حزب و جناح نبود، تصريح کرد: نهم دي به معناي بيعت مجدد با جمهوري اسلامي ايران ، رهبري ، انقلاب اسلامي، اصل ولايت فقيه و خاندان امامت و روز همدلي، اتحاد، انسجام و وحدت ملي است.

رييس جمهور خاطر نشان کرد: امروز و در شرايطي که بيش از هر زمان ديگري نياز به وحدت و اتحاد داريم، نبايد در داخل تفرقه و فاصله ايجاد شود و اگر فاصله‌اي نيز هست، بايد تلاش کنيم تا آن را کم و کمتر کنيم.

دکتر روحاني منشور ملي همه آحاد ملت را قانون اساسي و قوانين موضوعه کشور معرفي کرد و گفت: بايد راه و مسير واحدي را که مسير توسعه، تعالي، آباداني، رفاه جامعه و کشور و ايجاد اشتغال پايدار و گسترده براي نسل جوان و پيشرفت مملکت است، دنبال کنيم.

رييس جمهور اضافه کرد: افتخار ما اين است که تابع اسلام، قرآن و پيامبر عظيم‌الشأن هستيم و مسير ما بايد، مسير تعالي و پيشرفت بويژه در مسير اخلاقي باشد. تمام اقوام و مذاهب ما با يکديگر برادرند و وقتي افتخار ما به اسلام، قرآن، خاندان رسالت و ايراني‌ بودن ماست، نبايد اختلافي بين ما باشد، چرا که هر آنچه که مايه فخر ماست، واحد است و بايد مسير واحدي را دنبال کنيم.

دکتر روحاني در ادامه سخنان خود سيستان و بلوچستان را استاني بسيار مهم، اصلي‌ترين مسير ورود کشور به آبهاي آزاد و دروازه جنوب شرقي کشور، ناميد و اظهار داشت: سيستان و بلوچستان، معادن ذي‌قيمت، توانمندي‌هاي انساني برجسته و جايگاه جغرافيايي بسيار مهمي دارد که بايد از اين فرصت‌ها به خوبي براي اين استان و کشور بهره بگيريم.

رييس جمهور با ابراز خوشحالي از اينکه تصميمات دولت در سفر 9 ماه پيش به خوبي در حال اجراست، تصريح کرد: حرکت بسيار خوبي در استان شروع شده و خوشحالم که بندر شهيد بهشتي نيز به سرعت در حال توسعه است .

دکتر روحاني با بيان اينکه در سال جاري هم ظرفيت بندر شهيد بهشتي افزايش و هم بهره‌برداري از آن ارتقاء يافته است، خاطر نشان کرد: در بازديدي که امروز از کارگاه توسعه بندر شهيد بهشتي داشتم تغيير و پيشرفت کار نسبت به 9 ماه قبل محسوس بود و اين جاي خوشحالي بسيار دارد.

رييس جمهور با بيان اينکه توسعه چابهار و بندر شهيد بهشتي يکي از تصميماتي است که پيگير اجراي آن هستم، گفت: البته هر وقت دولت و ملت با هم بوده‌اند، کارها با موفقيت به پيش رفته و دولت به تنهايي نمي‌تواند کاري کند، لذا بايد همه را دعوت به حضور و ميدان و کمک به پيشرفت کشور کنيم، چرا که هر چه کشور پيشرفته‌تري داشته باشيم، امنيت، رفاه و اميد بيشتري نيز خواهيم داشت.

دکتر روحاني با اشاره به اينکه البته حوادث تلخ گاهگاه پيش مي‌آيد، افزود: مسأله مهم اين است که امروز سيستان و بلوچستان از گذشته بسيار امن‌تر است و تلاش براي ارتقاء شرايط امنيتي، وظيفه‌اي ملي، انساني و اسلامي براي همه ماست.

رييس جمهور توسعه خط آهن را از ديگر مسايل مهم مد نظر دولت بيان کرد و اظهار داشت: يکي از اهداف اصلي دولت يازدهم توسعه خط آهن در کشور است که آن را به عنوان مسأله‌اي مهم براي کشور دنبال مي‌کنم، چرا که خط آهن امن‌تر، ارزان‌تر و به لحاظ زيست محيطي نيز براي کشور سالم‌تر است و بايد بار اصلي حمل و نقل کشور را به بخش ريلي منتقل کنيم.

دکتر روحاني با اشاره به اتصال خط آهن کشور از مبادي مختلف به خطوط راه‌آهن کشورهاي همسايه و ديگر نقاط جهان بر تسريع اين روند تأکيد کرد و گفت: چابهار از کريدورهاي مهم ماست که راه‌آهن آن مي‌تواند از يک‌طرف از شرق به چين و از شمال به خراسان و ترکمنستان و قزاقستان متصل شود و اميدوارم فاز اول خط آهن چابهار به مشهد که در حد فاصل چابهار به زاهدان توسط قرارگاه خاتم‌الانبياء در حال اجراست ، هر چه سريع‌تر به بهره‌برداري برسد.

رييس جمهور به طرح‌هاي ديگر دولت براي استان سيستان و بلوچستان از جمله مکانيزه کردن آبياري 46 هزار هکتار از اراضي کشاورزي اين استان، توسعه گاز رساني به بخش‌هاي مختلف استان، ساخت مجتمع فولاد و بقيه طرح‌هاي استان اشاره کرد و اظهار داشت: اجراي هر کدام از اين طرح‌ها مي‌تواند در اقتصاد استان و کشور تحرک ايجاد کند و آباداني سواحل مکران از تصميمات جدي و مهم دولت است.

دکتر روحاني با بيان اينکه دولت وظيفه دارد در عرصه اقتصاد زيرساخت‌ها را فراهم و ميدان کار را براي مردم فراهم کند، تصريح کرد: اقتصاد مقاومتي يعني همين‌ که دولت شرايط را براي حضور مردم و تلاش آنها براي رونق بخشيدن به توليد فراهم کند.

رييس جمهور از وزير راه و شهرسازي خواست تا هر چه سريع‌تر درخصوص توسعه و فعال‌تر کردن فروگاه کنارک اقدام شود تا ضمن استفاده مردم از آن امکان ديگر براي توسعه سريع‌تر استان فراهم شود.

دکتر روحاني تصريح کرد: آينده بسيار خوبي در انتظار سيستان و بلوچستان است و دولت همه توان خود را به کار مي‌گيرد تا مردم بتوانند در شرايط بهتري زندگي کنند.