همشهری آنلاین: رییس جمهور، نهم دی را روز نشان دادن عشق مردم به خاندان رسالت بویژه حضرت سیدالشهدا(ع) دانست و تصریح کرد: پیام نهم دی و حضور مردم در این روز آن بود که همه باید تسلیم قانون باشیم و هر فردی حرف، نقد و یا اعتراضی دارد باید در چارچوب قانون و مقررات آن را بیان کند و مردم در این روز به یک سلسله حرکت‌هایی که زیبنده کشور نبود، پایان دادند.

به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، دکتر حسن روحاني که روز سه شنبه و در جريان بازديد از اسکه شهيد بهشتي در چابهار و در جمع شماري از دست‌اندرکاران پروژه‌هاي عمراني و مديران استان سيستان و بلوچستان صحبت مي کرد، افزود: پيام نهم دي براي مردم و جامعه، وابستگي و عشق به خاندان رسالت و دلدادگي و وفاداري به انقلاب، خط و راه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري بود.

رييس جمهور در سخنان خود با تسليت شهادت امام حسن عسگري(ع) اظهار داشت: بايد از حماسه حضور مردم در نهم دي در مسير تحکيم وحدت ، همدلي و قانون‌گرايي استفاده کنيم و نبايد اجازه دهيم هيچ حادثه‌اي در تاريخ کشور تبديل به وسيله‌اي براي ايجاد اختلاف و تفرقه شود.

دکتر روحاني با بيان اينکه حضور مردم در نهم دي به معناي حمايت از يک حزب و جناح نبود، تصريح کرد: نهم دي به معناي بيعت مجدد با جمهوري اسلامي ايران ، رهبري ، انقلاب اسلامي، اصل ولايت فقيه و خاندان امامت و روز همدلي، اتحاد، انسجام و وحدت ملي است.

رييس جمهور خاطر نشان کرد: امروز و در شرايطي که بيش از هر زمان ديگري نياز به وحدت و اتحاد داريم، نبايد در داخل تفرقه و فاصله ايجاد شود و اگر فاصله‌اي نيز هست، بايد تلاش کنيم تا آن را کم و کمتر کنيم.

دکتر روحاني منشور ملي همه آحاد ملت را قانون اساسي و قوانين موضوعه کشور معرفي کرد و گفت: بايد راه و مسير واحدي را که مسير توسعه، تعالي، آباداني، رفاه جامعه و کشور و ايجاد اشتغال پايدار و گسترده براي نسل جوان و پيشرفت مملکت است، دنبال کنيم.

رييس جمهور اضافه کرد: افتخار ما اين است که تابع اسلام، قرآن و پيامبر عظيم‌الشأن هستيم و مسير ما بايد، مسير تعالي و پيشرفت بويژه در مسير اخلاقي باشد. تمام اقوام و مذاهب ما با يکديگر برادرند و وقتي افتخار ما به اسلام، قرآن، خاندان رسالت و ايراني‌ بودن ماست، نبايد اختلافي بين ما باشد، چرا که هر آنچه که مايه فخر ماست، واحد است و بايد مسير واحدي را دنبال کنيم.

دکتر روحاني در ادامه سخنان خود سيستان و بلوچستان را استاني بسيار مهم، اصلي‌ترين مسير ورود کشور به آبهاي آزاد و دروازه جنوب شرقي کشور، ناميد و اظهار داشت: سيستان و بلوچستان، معادن ذي‌قيمت، توانمندي‌هاي انساني برجسته و جايگاه جغرافيايي بسيار مهمي دارد که بايد از اين فرصت‌ها به خوبي براي اين استان و کشور بهره بگيريم.

رييس جمهور با ابراز خوشحالي از اينکه تصميمات دولت در سفر 9 ماه پيش به خوبي در حال اجراست، تصريح کرد: حرکت بسيار خوبي در استان شروع شده و خوشحالم که بندر شهيد بهشتي نيز به سرعت در حال توسعه است .

دکتر روحاني با بيان اينکه در سال جاري هم ظرفيت بندر شهيد بهشتي افزايش و هم بهره‌برداري از آن ارتقاء يافته است، خاطر نشان کرد: در بازديدي که امروز از کارگاه توسعه بندر شهيد بهشتي داشتم تغيير و پيشرفت کار نسبت به 9 ماه قبل محسوس بود و اين جاي خوشحالي بسيار دارد.

رييس جمهور با بيان اينکه توسعه چابهار و بندر شهيد بهشتي يکي از تصميماتي است که پيگير اجراي آن هستم، گفت: البته هر وقت دولت و ملت با هم بوده‌اند، کارها با موفقيت به پيش رفته و دولت به تنهايي نمي‌تواند کاري کند، لذا بايد همه را دعوت به حضور و ميدان و کمک به پيشرفت کشور کنيم، چرا که هر چه کشور پيشرفته‌تري داشته باشيم، امنيت، رفاه و اميد بيشتري نيز خواهيم داشت.

دکتر روحاني با اشاره به اينکه البته حوادث تلخ گاهگاه پيش مي‌آيد، افزود: مسأله مهم اين است که امروز سيستان و بلوچستان از گذشته بسيار امن‌تر است و تلاش براي ارتقاء شرايط امنيتي، وظيفه‌اي ملي، انساني و اسلامي براي همه ماست.

رييس جمهور توسعه خط آهن را از ديگر مسايل مهم مد نظر دولت بيان کرد و اظهار داشت: يکي از اهداف اصلي دولت يازدهم توسعه خط آهن در کشور است که آن را به عنوان مسأله‌اي مهم براي کشور دنبال مي‌کنم، چرا که خط آهن امن‌تر، ارزان‌تر و به لحاظ زيست محيطي نيز براي کشور سالم‌تر است و بايد بار اصلي حمل و نقل کشور را به بخش ريلي منتقل کنيم.

دکتر روحاني با اشاره به اتصال خط آهن کشور از مبادي مختلف به خطوط راه‌آهن کشورهاي همسايه و ديگر نقاط جهان بر تسريع اين روند تأکيد کرد و گفت: چابهار از کريدورهاي مهم ماست که راه‌آهن آن مي‌تواند از يک‌طرف از شرق به چين و از شمال به خراسان و ترکمنستان و قزاقستان متصل شود و اميدوارم فاز اول خط آهن چابهار به مشهد که در حد فاصل چابهار به زاهدان توسط قرارگاه خاتم‌الانبياء در حال اجراست ، هر چه سريع‌تر به بهره‌برداري برسد.

رييس جمهور به طرح‌هاي ديگر دولت براي استان سيستان و بلوچستان از جمله مکانيزه کردن آبياري 46 هزار هکتار از اراضي کشاورزي اين استان، توسعه گاز رساني به بخش‌هاي مختلف استان، ساخت مجتمع فولاد و بقيه طرح‌هاي استان اشاره کرد و اظهار داشت: اجراي هر کدام از اين طرح‌ها مي‌تواند در اقتصاد استان و کشور تحرک ايجاد کند و آباداني سواحل مکران از تصميمات جدي و مهم دولت است.

دکتر روحاني با بيان اينکه دولت وظيفه دارد در عرصه اقتصاد زيرساخت‌ها را فراهم و ميدان کار را براي مردم فراهم کند، تصريح کرد: اقتصاد مقاومتي يعني همين‌ که دولت شرايط را براي حضور مردم و تلاش آنها براي رونق بخشيدن به توليد فراهم کند.

رييس جمهور از وزير راه و شهرسازي خواست تا هر چه سريع‌تر درخصوص توسعه و فعال‌تر کردن فروگاه کنارک اقدام شود تا ضمن استفاده مردم از آن امکان ديگر براي توسعه سريع‌تر استان فراهم شود.

دکتر روحاني تصريح کرد: آينده بسيار خوبي در انتظار سيستان و بلوچستان است و دولت همه توان خود را به کار مي‌گيرد تا مردم بتوانند در شرايط بهتري زندگي کنند.

کد خبر 282647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha