دكتر محمد جهانگيري افزود: 5درصد شكايات تعرفهاي مربوط به قبل از 15آبانماه بوده كه بهطور فعال به آنها رسيدگي نخواهد شد و از روند قبلي براي بررسي آنها استفاده ميشود. وي با بيان اينكه شكايات ثبت شده در اين سامانه بهعلت عدماطلاع بيماران از تعرفههاي روند افزايشي داشته است، تصريح كرد: به جز 2مورد كه به اثبات هم نرسيده، شكايت متقني تاكنون در سامانه ثبت نشده، اما تماسها همچنان فعال است. جهانگيري به طرح مشكلات جامعه پزشكي در اين سامانه اشاره كرد و ادامه داد: اگر انحرافي در اجراي تعرفهها چه از سوي خود مجريان(مؤسسات)، بيمهها و يا حتي اجحاف و موارد خاصي براي پرداخت حق الزحمهها و مطالبات بحق خود پزشكان باشد، ميتوانند با اين سامانه بهصورت تلفني يا الكترونيكي مطرح كنند. وي همچنين خبر محروميت دائمي براي 5پزشك كه چند روز پيش در رسانهها منتشر شده بود را تكذيب كرد و گفت: در فرايند بررسي تماسهاي گرفته شده با سامانه ثبت شكايات تعرفهاي 1690، حكم صادره براي 5متخلف، محروميت 3ماهه از طبابت است كه البته اين احكام نيز قابل تجديد نظر در هيأتهاي تجديدنظر است. در هيچ كجا در حكم اوليه هم محروميت دائمي براي متخلف صادر نميشود.
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸
دبیر ستاد کشوری نظارت بر تعرفههای پزشکی با اشاره به ستادهای تشکیل شده در استانها بهمنظور نظارت بر تعرفههای پزشکی گفت: بیش از ۹۰درصد تماسهای سامانه ۱۶۹۰، درخصوص اطلاع از تعرفههای مصوب بوده است.