همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر عدم توجه به مناطق محروم در طرح تحول سلامت، گفت: در سفر به زابل و بوشهر همه مسئولین اعم از نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و مسئولین دانشگاهی اذعان کرده‌اند که در حال حاضر کمبودی به لحاظ نیروی متخصص در این استان‌ها وجود ندارد.

به گزارش پايگاه رسمي دانشگاه علوم پزشكي بوشهر، دکتر سید حسن هاشمی همزمان با سفر هیات دولت به استان بوشهر، در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: وجود پزشک عمومی و متخصص در همه مراکز درمانی کشور نشان از رویکرد دولت به مناطق محروم است.

وي خاطرنشان كرد: توجه به حوزه بیمه سلامت و بهداشت و تخصیص بخشی از اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و با کیفیت به مردم، تدبیر ارزشمندی است که شخص رییس‌جمهور داشته است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي افزود: اگر نمایندگان مجلس با بودجه پیشنهادی سال 94 موافقت کنند نه تنها اقدامات سال جاری دنبال می‌شود بلکه طرح‌های بهتری در حوزه سلامت آغاز می‌شود.

هاشمي با تأكيد بر ضرورت داشتن پیوست سلامت در طرح‌های بزرگ اقتصادی و انرژی در استان بوشهر، گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر مرکز انرژی کشور و دارای صنایع عظیم گاز، نفت و نیروگاه هسته‌ای است، ضرورت دارد در کنار طرح‌های اقتصادی بزرگ انرژی، پیوست سلامت نیز وجود داشته باشد و دستگاه‌های متولی در این خصوص همکاری نماید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با طرح این پرسش که آیا با نبود حداقل امکانات درمانی می‌توان نسبت به موضوع درمان بی‌تفاوت بود، اظهار داشت: دولت در کنار توجه به حوزه بهداشت و پیشگیری ناچار است به دلیل کمبودهای به ارث رسیده از گذشته به موضوع درمان نیز در کنار بهداشت توجه نماید.

وزیر بهداشت در ادامه ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به دلیل اجرای موفق طرح تحول سلامت اظهار داشت: بر اساس گزارش مسئولان استانی و دانشگاهی، در حال حاضر کمبودهای نیروی انسانی در حوزه تخصصی و پزشکی در این استان مرتفع شده است و با راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه و نیز حضور پزشکان مقیم در بیمارستان‌ها رضایتمندی خوبی در مردم ایجاد شده است.

وي خطاب به مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اقدامات در راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی برای ویزیت بیماران سرپایی قابل تقدیر است و ضرورت دارد خدمات دندانپزشکی هم به خدمات این کلینیک‌ها اضافه شود.