گروه شهری: مرکز اسناد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تشکیل شورایی داخلی و رایزنی با کارگزاران ناشران خارجی، پیگیری‌های خود را برای برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی کتابهای لاتین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری آغاز کرده است.

 این مرکز تلاش دارد موافقت مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را برای برگزاری سالانه این نمایشگاه به‌دست آورد.

فریبا فرزام، رییس مرکز اسناد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این باره به میراث خبر گفت: «برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی کتابهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است و هم‌اکنون در حال بررسی زمان برگزاری این نمایشگاه هستیم. تلاش ما این است که زمینه لازم برای حضور گسترده کتابهای لاتین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را فراهم کنیم».

فرزام از تشکیل شورایی در مرکز اسناد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: «اگر تعدادی از ناشران خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برخی کتابهای خود را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ارایه می کنند، اما همیشه جای عرضه کتابهای این حوزه به صورت گسترده برای انتخاب موضوعی کتاب خالی بوده است. هم‌اکنون رایزنی‌هایی با کارگزاران ناشران خارجی برای ارایه موضوعی کتاب در این حوزه انجام شده و بنا داریم شورایی را در سازمان برای پیگیری مسایل مربوط به این نمایشگاه، تشکیل دهیم».

رییس مرکز اسناد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تسهیل در دسترسی به کتابهای تخصصی را هدف اصلی برگزارکنندگان این نمایشگاه بیان کرد و افزود: «ناشران خارجی در حضور خود در نمایشگاه کتاب تهران، نگاهی عمومی را مد نظر قرار دارند در صورتی که با برگزاری نمایشگاه تخصصی کتابهای لاتین این حوزه، امکان عرضه کتابهای تخصصی بیشتر می‌شود. از طرف دیگر مخاطبان این کتابها دسترسی آسان‌تری برای خرید کتابهای مورد نیاز خود و احتمالاً ترجمه آنها به زبان فارسی دارند».