دنيامالي تأكيد كرد كه دولت هيچگاه اعتقاد ندارد كه نبايد در اين حوزه كمكي داشته باشد اما بين اعتقاد داشتن به يك امر وعمل به آن تفاوت وجود دارد. اهميت توسعه خطوط مترو و ناوگان حملونقل عمومي از نظر دنيا مالي بهدليل آلودگي هوا و ترافيك شهرهاست؛ به همين دليل قوانين شفافي تصويب شده كه براساس آن دولت بايد در توسعه زيرساخت مترو 50درصد هزينه را بپردازد. وي تأكيد كرد: در حوزه بهرهبرداري نيز به همين شفافي مثلثي داريم متشكل از مردم، دولت و شهرداري كه بايد هزينه را بين آنها تقسيم كنيم يعني يكسوم هزينه مربوطه را مردم، يك سوم هزينه را دولت و يك سوم ديگر را بايد شهرداري بپردازد. دنيامالي ادامه داد: طبق اطلاعاتي كه داريم عملا دولت نميتواند كمك مؤثري به شهرداري داشته باشد از طرفي با توجه به اينكه نميتوان هزينه بيشتري روي دوش مردم گذاشت، اوضاع بهگونهاي شده كه تقريباً زير 15درصد هزينه از مردم دريافت ميشود و 85درصد هزينهها را نيز شهرداري ميپردازد. وي با اشاره به اينكه با اين حال شهرداري و شوراي شهر در حال پيگيري دريافت مطالبات هستند و نشستهايي در اين زمينه تشكيل شده است، اظهار اميدواري كرد كه دولت حداقل در بخشهاي ديگر تسهيلات لازم و فاينانس پروژهها را براي شهرداري فراهم كند.
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴
گلایهها از مشارکت ناچیز دولت در توسعه و بهرهبرداری مترو توسط اعضای شورای شهر تهران همچنان ادامه دارد تا جایی که دیروز احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران وحمل ونقل شورا بابت اینکه شهرداری علاوه بر سهم خود، سهم دولت را در توسعه و بهرهبرداری مترو تقبل کرده است، انتقاد کرد.