به گزارش ایرنا به نقل از ساینس، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه «بوستون» آمریکا میگویند، اگرچه استفاده از کتابهای اینترنتی و فراگیری اپلیکیشنها مفید است اما استفاده از آنها برای کودکان زیر دو و نیم سال بیفایده است.
محققان آمریکایی در این تحقیق متوجه شدند که استفاده از فناوریهای نو به عنوان یک ابزار آرامکننده مانع از این میشود که کودکان روشهای خود تنظیمکنندهای را برای خود ابداع کنند.
پیش از این یک تحقیق نشان داده بود که کودکان زیر 30 ماه از برنامههای تلویزیونی و فیلمهای ویدیویی به اندازهای که از تعامل با افراد خانواده فرا میگیرند، چیزی یاد نمیگیرند.
محققان متوجه شدند که بهترین نحوه فراگیری کودکان نوپا از تجربیات چهره به چهره و لمسی است.
محققان میگویند: استفاده از این ابزارها در دوران کودکی میتواند در تکامل مهارتهای اجتماعی، همدردی و حل مشکلات کودکان اختلال ایجاد کند.
محققان خاطرنشان کردند: این دستگاهها همچنین میتوانند جایگزین فعالیتهای دستی شوند که برای تکامل مهارتهای حسی و بصری و فراگیری و کاربردهای ریاضی و علوم مهم هستند. نتایج این مطالعه در مجله Paediatrics منتشر شده است.