پیرو پیگیری‌های دادستانی کل کشور درباره‌ موضوع آلودگی زیست محیطی رودخانه کارون، جلسه‌ای با حضور مسئولان ذیربط در دادستانی کل کشور تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه با توجه به ضرورت هماهنگی دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با عوامل آلودگی رودخانه کارون، مقرر شد استانداری خوزستان، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی با همکاری یکدیگر و به صورت مستمر درجهت اجرای دقیق مصوبات شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون تلاش کنند.

همچنین بر التزام دستگاه‌های مسئول در جهت اجرای طرح جامع کاهش آلودگی رودخانه کارون در تصفیه فاضلاب شهرهای حاشیه آن تاکید شد.

در این نشست همچنین از وجود استاندارد‌های متغیر در بین دستگاه‌های متولی درخصوص تخلیه فاضلاب و کیفیت آب، عدم تجهیز صنایع بومی منطقه به سیستم تصفیه کننده فاضلاب، کهنگی فرآیند تولید صنایع و میزان آلایندگی خارج از استاندارد، هدایت ذه‌آب طرح‌های کشاورزی و آبزی‌پروری به رودخانه کارون و استفاده مجدد زه آب درنقاط جنوبی استان و بالابودن سطح آب زیرزمینی و ویژگی‌های خاک منطقه و فقدان کمیته فنی و راهبردی در استان به عنوان عوامل ایجاد مشکلات زیست محیطی رودخانه کارون ذکر شده و برای حل مسایل به وجود آمده بحث و تبادل نظر شد.

رودخانه کارون با طول ‌٨٩٠ کیلومتر طولانی‌ترین و پرآب ترین رودخانه کشور است.