همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با انتقاد از خروج دانشجویان علوم پزشکی از کشور و انتقال آنها به دانشگاه‌های نامعتبر کشورهای دیگر، گفت: چرا باید فرزندان ایرانی به دلیل تحصیل مجبور به ترک کشور شوند و در دانشگاه‌های امارات، ترکیه، مالزی و... تحصیل کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم معارفه دکتر باقر لاریجانی به عنوان معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: معتقدم در یکی دو دهه گذشته حوزه آموزش پزشکی آسیب دیده است و علت آن را گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها مي‌دانم. به نظر می‌رسد گسترش فعلی دانشگاه‌ها با برنامه نبوده و عمدتاً تحت سلیقه پردازی‌ها و فشارهای محلی صورت گرفته است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، با تاکید بر اینکه باید خارج از قالب فعلی آموزش پزشکی، نگاه بلندمدت‌تری داشته باشیم، گفت: باید در کشورهای منطقه حضور یابیم و اجازه دهیم بخش خصوصی اقدام به دایر کردن دانشگاه کند.

دكتر هاشمي گام چهارم طرح تحول سلامت را در حوزه آموزش پزشکی دانست و تاکید کرد: روند سنتی آموزش پزشکی حتما تغییر خواهد کرد و در عین حال هماهنگی آن با حوزه‌های پژوهش، درمان و بهداشت افزایش پیدا خواهد کرد.