خسرو خادمی کلانتری با گلایه از مداخلات در رشته فیزیوتراپی و حذف استقلال فیزیوتراپیست‌ها در بیمارستان‌ها گفت: امروزه بخش‌های طب فیزیکی در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده و بیمار مجبور است دوبار ویزیت پرداخت کند، یعنی ویزیت دوبل بپردازد.

خادمي جزئيات اين تحميل ويزيت دوبل را چنين توضيح داد: مثلا يك بيمار با نسخه ارتوپد به يك بيمارستان مراجعه مي‌كند و چون در بيمارستان بخش طب فيزيكي راه‌اندازي شده، آنها عنوان مي‌كنند كه بايد يك‌بار ديگر بيمار را معاينه كنند و بعد خدمات فيزيوتراپي به بيمار ارائه شود.

وي با گلايه از اينكه تعرفه‌هاي فيزيوتراپي نيز در زيرمجموعه رشته طب فيزيكي تعريف شده، گفت: جالب اين است كه ما زيرمجموعه طب فيزيكي هستيم ولي تمام خدمات فيزيوتراپيست ارائه مي‌كند و به‌خاطر اين درگيري‌هاي صنفي در نهايت اين بيمار است كه چوب مي‌خورد.

معاون آموزشي دانشكده توانبخشي حتي يك گام جلوتر رفت و از معاينه‌هاي انبوه فيزيوتراپي توسط افراد غيرمتخصص خبر داد و گفت: شاهد آن هستيم كه در برخي مراكز 5فيزيوتراپيست مي‌گذارند و در يك روز 250بيمار را معاينه مي‌كنند. اين كار تخلف است زيرا امكان ندارد كه در يك روز اين تعداد معاينه صورت گيرد و دليل آن هم اين است كه مسئول فيزيوتراپيست‌ها يك غيرفيزيوتراپيست است و هيچ جايگاهي براي اعضاي هيأت علمي اين رشته در بيمارستان‌ها قائل نمي‌شوند. البته در نهايت چوب اين مشكل به بيمار مي‌خورد.