همشهری آنلاین: سازمان‌های جامعه مدنی تونسی و شخصیت‌های سیاسی و یک حزب سیاسی در تونس روز پنجشنبه از تشکیل ائتلافی برای مبارزه با تجاوز نظامی عربستان به یمن و کمک به مردم این کشور برای مقابله با متجاوزان به رهبری ریاض خبر دادند.

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم ، محمد الحبیب الاسود عضو این ائتلاف در کنفرانسی مطبوعاتی در پایتخت تونس گفت: ما به توجه به اینکه مبارزه با ائتلاف صهیونیستی ـآمریکایی و عربستانی را بر خود لازم می دانیم ، امروز تصمیم گرفتیم کمیته ای برای مبارزه با تجاوز نظامی به مردم یمن تشکیل دهیم.

وی افزود: این ائتلاف دربرگیرنده سازمان های غیردولتی و جامعه مدنی تونس و از جمله انجمن تونسی تسامح، هیات ملی حمایت از مقاومت و مبارزه با صهیونیست ها و همچنین چندین شخصیت مستقل و حزب ملی الثوابت است .

الاسود در این کنفرانس مطبوعاتی خواستار توقف تجاوز وحشیانه ضد مردم بی دفاع یمن شد و گفت : جنگی که عربستان و متحدانش ضد مردم یمن آغاز کرده اند ، جنگی نادرست است ؛ آن ها غیرنظامیان ؛ کودکان و زنان را هدف قرار می دهند و این در جهت خدمت به طرح های آمریکایی و تجزیه امت اسلامی و تشکیل کشورهای کوچک است .

صلاح الدین المصری یکی از فعالان تونسی نیز در این باره گفت: اتفاقاتی که در یمن در حال روی دادن است، در حقیقت بخشی از زنجیره طرح های ویرانگری است که منطقه را هدف قرار داده است .

المصری راه حل برای مبارزه با چنین طرح هایی را حمایت از مقاومت ضد صهیونیسم و اجرای طرح های آن ها با بازوی کشورهای عربی در حال اجرا دانست.

تونس از ابتدای تجاوز نظامی به یمن تاکید کرده بود که بحران یمن باید از طریق گفت و گو و به دور از دخالت خارجی حل شود .

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که از آغاز تجاوز جنگنده های عربستان و متحدانش به این کشور تاکنون 2 هزار 571 غیرنظامی کشته و3 هزار 897 تن دیگر زخمی شدند.

برچسب‌ها