براساس گزارش BBC، قرار بود اين هواپيما تنها يك شب در شهر چانگكينگ در جنوب شرق چين توقف داشته باشد اما شرايط جوي نامناسب باعث شد اين هواپيما براي دو هفتهو نيم در اين شهر باقي بماند.
اين توقف غيرمنتظره درحالي رخ دادهاست كه هواپيما تنها يك چهارم از مسير برنامهريزي شده 35 هزار كيلومتري از سفر پنجماهه خود را طي كردهاست. برتراند پيكارد خلبان اين هواپيما ميگويد شايد اعتقاد داشتهباشي كه ارادهات ميتواند بر شرايط جوي اثر بگذارد، اما بعدا نااميد خواهي شد، زيرا اراده هيچ تاثيري بر شرايط ا ندارد.
پيكارد به همراه آندره بورشبرگ مهندس سويسي به نوبت هدايت اين هواپيماي تك سرنشينه را به عهده دارند. اين هواپيما در نهم مارچ از دوبي سفر خود را آغاز كرد و تاكنون توانسته با موفقيت از ميان كشورهاي عمان،هندوستان و ميانمار سفر كند.
اما اكنون اين هواپيما بيش از دو هفتهاست كه در چين زمينگير شدهاست و پرواز روز پنجشنبه آن نيز به دليل وزش بادهاي شديد در منطقهاي كه مقصد سولار ايمپالس بود، متوقف شد. سبكوزن بودن اين هواپيما يكي از اصليترين دلايل اثرگذاري آْبوهوا بر برنامه پروازهايش شدهاست، زيرا براي ايمن بودن پرواز، بايد شرايط جوي كاملا ايدهآل باشد به طوري كه سرعت باد نبايد بيشتر از هفت كيلومتر بر ساعت باشد و بادهاي مخالف نبايد سرعتي بيشتر از چهار گره داشته باشند. اكنون ممكنترين روز پرواز بعدي براي اين هواپيما سهشنبه خواهدبود.
سطح بالهاي اين هواپيما از بيش از 17 هزار سلول خورشيدي پوشانده شدهاست تا در طول روز بتواند انرژي مورد نياز براي پرواز را تامين كرده و همچنين انرژي مورد نياز براي پرواز در شب را نيز ذخيره كند.