همشهری آنلاین: رئیس انجمن علمی تخصصی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران از بازنگری رشته‌های مهندسی مکانیک بیوسیستم و مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد و گفت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در نهمین کنگره ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران، از بازنگری صورت گرفته و گرایش‌های جدید این رشته‌ها حمایت کردند.

دكتر شاهين رفيعي در گفتگو با خبرنگار همشهري آنلاين در حاشيه نهمین کنگره ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران در پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران، گفت: يكي از دغدغه‌هايي كه در اين كنگره مورد حمايت شركت‌كنندگان بود، توسعه رشته مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی در گروه‌های آموزشي ماشین‌های کشاورزی سراسر کشور بود.

رئيس انجمن مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران، اختصاص یارانه به صنایع کشاورزی به ویژه مکانیزاسیون كشاورزي را از لوازم توسعه مکانیزسیون کشاورزی، افزایش ضریب امنیت غذایی و ارتقاي سلامت جامعه دانست و گفت: شركت‌كنندگان در کنفرانس پیشنهاد كردند كه هر گونه سیاست حمایتی و تشویقی از بخش خصوصی صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون مشروط به بهره‌مندی از تحقیقات دانشگاهی و پژوهشی باشد.

وي همچنين بر ضرورت توجه بیشتر مسئولین اجرايی در زمينه حمایت از صنعتی شدن دستاوردهای تحقیقات و مکانیزاسیون کشاورزی كشور تأكيد كرد.

به گفته رفيعي، بومي‌سازي دانش صنایع کشاورزی و حمایت‌های حقوقی انجمن علمی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران از دانش‌آموختگان گروه ماشین‌های کشاورزی براي پیگیری تصویب قوانین لازم در تسهیل اشتغال در مراکز مرتبط با رشته‌های ماشین‌های کشاورزی، از جمله موارد مورد توجه دانشجويان و فارغ‌التحصيلان اين رشته‌ها است.

همچنين بهاره حيدري، دانشجوي دكتري مهندسي مكانيك بيوسيستم دانشگاه تربيت مدرس نيز در اختتاميه نهمین کنگره ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون ایران از تدوين پيش‌نويس دفترچه صلاحيت فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مكانيك بيوسيستم و مكانيزاسيون كشاورزي طي همكاري گروهي از دانشجويان تحصيلات تكميلي اين رشته‌ها خبر داد و گفت: براي تبديل اين پيش‌نويس به يك سند اجرايي و همچنين صدور پروانه اشتغال براي دانش‌آموختگان اين رشته‌ها لازم است از مراجع ذي ربط پيگيري شود.