تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

دهمین جشنواره‌ی پروژه‌های دانش‌آموزی مؤسسه‌ی فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان و دانشگاه شهید بهشتی امروز و فردا برگزار می‌شود.

جشنواره‌‌ي ‌دهم پروژه‌هاي دانش‌آموزي ايران در چهار بخش نمايشگاهي، سيمنارهاي علمي، مسابقات و كارگاه‌هاي آموزش در مركز همايش‌هاي بين‌المللي دانشگاه شهيد بهشتي تهران به اجرا درمي‌آيد.بيش از پنج‌هزار دانش‌آموز از مقاطع  ابتدايي، دبيرستان دوره‌ي اول و دوم از200 مدرسه و مركز آموزشي كشور براي شركت در اين جشنواره ثبت‌نام كردند و در نهايت پس از داوري‌هاي اوليه 2100 گروه از 20 استان كشور برگزيده  و راهي مرحله‌ي دوم جشنواره شدند.

طي دو روز برگزاري اين جشنواره، گروه‌هاي مذكور دستاوردهاي خود را در سه بخش غرفه‌هاي نمايشگاهي، سمينارهاي علمي و مسابقات ارائه كرده و در نهايت هيئت داوران دانشگاه شهيد بهشتي 100 گروه برتر جشنواره را انتخاب و در مراسم اختتاميه معرفي مي‌كنند. 

دانش‌آموزان شركت‌كننده  ابداعات، اختراعات و پروژه‌هاي خود را در بخش سمينارها و غرفه‌ها در قالب موضوعاتي همچون علوم فيزيكي، علوم زيستي، علوم شيمي، علوم رياضي،  كامپيوتر، معارف اسلامي، فني،  مهندسي، اجتماعي و روان‌شناسي  و در بخش  مسابقات با موضوع‌هايي هم‌چون  سازه‌هاي ماكاروني، گرايش مسابقات روباتيك (شامل روبات‌هاي مسيرياب، جنگجو  امدادگر و نمايشي) و گرايش مسابقات هوافضا (گلايدر و موشك‌آب و هاوركرافت) قابليت‌هاي خود را عرضه مي‌كنند. هم‌چنين بازديد از دانشكده‌ها و پژوهشكده‌هاي دانشگاه شهيد بهشتي برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي و ارائه‌ي فعاليت‌هاي خلاقانه در قالب غرفه‌ي« هيجان بازي يادگيري» نيز به‌عنوان فعاليت‌هاي جانبي دهمين  جشنواره‌ي پروژه‌هاي دانش‌آموزي تبيان در نظر گرفته شده است.