تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۴:۰۱

با شروع جام جهانی اخبار حاشیه آن هر روز بیشتر و جذاب‌تر می‌شود، حاشیه‌هایی که گاهی از متن مسابقات هم جذاب‌تر می‌شوند.

علی کریمی در صدر نظرسنجی کفش طلایی

در نظرسنجی اینترنتی سایت رسمی جام جهانی فوتبال علی کریمی ملی پوش ایران همچنان در صدر قرار دارد. طبق آخرین نتایج اعلام شده، علی کریمی با 55 درصد آرا اول است و رونالدینهو مهاجم تیم ملی برزیل و بهترین بازیکن جهان با 16 درصد آرا در رتبه دوم قرار دارد. در این نظرسنجی که بیش از 176 هزار کاربر اینترنتی در آن شرکت دارند، بازیکنان سرشناسی چون مایکل اوون، تیری هانری، لوکاتونی، نیستلروی، شوچنکو و کلوزه هم مشاهده می شوند

پای لمان زیر تیغ جراحان

پیروزی پرگل آلمان در بازی افتتاحیه با کاستاریکا چندان بدون دردسر هم حاصل نشد. بعد از این بازی بود که پزشکان اعلام کردند که لمان باید پای خود را به تیغ جراحان بسپارد. با این حال، او به بازی روز چهارشنبه با لهستان خواهد رسید. وضعیت میشائیل بالاک و این که آیا او قادر خواهد بود در مراحل مقدماتی تیم ملی آلمان را یاری کند در هاله ای از تردید است و فدراسیون آلمان اعلام کرد که کلینزمن نمی خواهد خطر کند. بالاک هم اکنون زیر نظر پزشکان و مربیان بدنساز آمریکایی تمرین های ویژه مراحل بازسازی و بهبود را پشت سر می گذارد.

لمپارد و شکایت از گرمای هوا

در پایان بازی انگلیس و پاراگوئه که به برتری یک بر صفر و برد خفیف انگلیسی ها انجامید، فرانک لمپارد به عنوان بهترین بازیکن این میدان شناخته شد. لمپارد با قبول آن که تیم ملی کشورش در بازی با پاراگوئه دچار مشکل بود، گفت: «ما از گرمای هوا لطمه خوردیم ولی اوضاع بهتر خواهد شد.» هافبک ملی پوش چلسی با اشاره به آن که تیم فعلی کشورش بهترین تیم ملی انگلیس در جام جهانی به شمار می رود، این تیم را مدعی قهرمانی خواند.
اسکولاری با پرتغال تمدید کرد
لوئیس فیلیپه اسکولاری معروف به فیل بزرگ قراردادش را با تیم ملی پرتغال دو سال دیگر تمدید کرد. با وجود تمدید قرارداد مادایل رئیس فدراسیون فوتبال پرتغال اعلام کرد همه چیز بستگی به عملکرد تیم ملی این کشور در جام جهانی آلمان دارد. پیشتر از اسکولاری که در جام جهانی2002  با برزیل قهرمان جهان شد، به عنوان یکی از جانشینان اسون گوران اریکسون در تیم ملی انگلیس نام برده می شد.

خشم دروگبا

دیدیه دروگبا یکی از چهره های کلیدی ساحل عاج در بازی با آرژانتین بود. دروگبا در پایان بازی با وجود به ثمر رساندن تک گل تیمش خشمگین بود و در گفت وگو با خبرنگاران گفت: « وقتی که اینگونه شکست می خوریم، گل من چندان مهم نیست. »
وی افزود: «من حاضر بودم گل خود را با کسب حداقل یک امتیاز برای ساحل عاج عوض می کردم. من از نتیجه بازی و در عین حال نحوه باخت مان بسیار متاسف و ناامید شده ام.»