سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۳:۴۳
۰ نفر

امروز سه بازی از گروه‌های F و G انجام می‌شود که در مهم‌ترین دیدار کرواسی در برابر برزیل قهرمان پنج دوره از مسابقات جام جهانی قرار خواهد گرفت.

انتظار هواداران فوتبال برای دیدن ستاره های زردپوش برزیل به پایان رسید و تیم رؤیایی و محبوب ترین تیم جهان که تاکنون فاتح پنج دوره جام جهانی شده است امروز در برلین به میدان می رود.

برزیل که در آخرین دوره جام جهانی نیز فاتح این بازی ها شده است با ترکیبی شبیه به بازی های دوره قبل باید از عنوان خود دفاع کند. مردانی چون رونالدینهو و رونالدو با هنرنمایی و شعبده بازی خود بدون شک امروز تمامی حاضرین در ورزشگاه برلین را به وجد خواهند آورد.

البته کرواسی حریف نخست برزیل تیمی قدرتمند از منطقه بالکان است.در این بازی کرواسی با دو مهاجم به دیدار هجومی ترین تیم جام خواهد رفت تا با بهره گیری از شیوه 2-4-4 استحکام خط دفاعی خود را بیازماید.
داوری این بازی برعهده «بنیتو آرچوندیا» از مکزیک است .

جدال آسیا - آفریقا
هر چهار تیم گروه G امروز در شهرهای فرانکفورت و اشتوتگارت به میدان می روند. در نخستین بازی تیم کره جنوبی یکی از 4 نماینده آسیا با تیم آفریقایی توگو دیدار می کند. «گراهام پل» از انگلیس داور این دیدار است.

کره جنوبی علیرغم برگزیده شدن برای جام جهانی در دیدارهای مقدماتی چهره خوبی به نمایش نگذاشته و این موضوع باعث نگرانی مسئولین ورزش کره شده است.البته اندیشه های «دیک ادووکات» سرمربی هلندی با تجربه کره جنوبی در جام جهانی برای این تیم مفید خواهد بود. البته در آن سوی میدان تیم توگو در بدترین شرایط گام به این مسابقه خواهد گذاشت.
 اتو فیستر سرمربی آلمانی به دلیل مشکلات مالی از سمت خود در آستانه این بازی ها استعفا داد تا مشکلات توگو چند برابر شود. حتی حضور دستیار او به عنوان سرمربی موقت باعث اعتراض بازیکنان این تیم شده و تعدادی از آنان تمرین تیم را به دلیل بی کفایتی او ترک کرده اند.


فرانسه در اندیشه جبران جام جهانی دوره قبل
فرانسه مدعی شماره یک صعود از این گروه که در یکی از ساده ترین گروه ها قرار گرفته در اشتوتگارت به دیدار سوئیس می رود. این دو تیم در مرحله مقدماتی در یک گروه قرار داشته اند و شناخت کافی از تاکتیک های هم دارند. البته فرانسه از نفرات ارزشمند و تواناتری برخوردار است که هرکدام به تنهایی می توانند نقش تعیین کننده ای را در سرنوشت تیم داشته باشند.

در این بازی ویلتورد و ترزگه زوج خط حمله این تیم را تشکیل می دهند.داوری این دیدار برعهده والنتین ایوانف از روسیه می باشد.

برنامه بازی های امروز
ساعت 30/16: کره جنوبی _ توگو
ساعت 30/19: فرانسه _ سوئیس
ساعت 30/22: برزیل _ کرواسی

کد خبر 296

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز