تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

معرفی کتاب> خنده و شادی حق همه‌ی بچه‌های دنیاست و در روزهای جنگ و قحطی از بچه‌های آفریقایی گرفته شده. «مات»، قهرمان داستان،‌ با دلقک‌شدنش می‌خواهد بچه‌های آفریقایی را سرگرم کند.

«می‌خوام مردم را شاد کنم و حالا می‌دانم این کار را از کجا انجام می‌دهم. می‌خواهم جایی بروم که پرستوهایم می‌روند. می‌خواهم به آفریقا بروم... و من می‌خواهم کاری کنم که آن‌ها... یا دست‌کم عده‌ای از آن‌ها را خوشحال کنم...»

اُلی عزیز

نویسنده: مایکل مرپورگو

مترجم: پروین علی‌پور

ناشر: نشر افق

تلفن:66413367

مریم رضایی،16ساله

خبرنگار افتخاری هفته‌نامه‌ي دوچرخه از تهران

ضد خيال‌بافي

« فرشته» است. بله راوی داستان فرشته است و از خارج سیاره‌ی انسان‌ها آمده تا به آهِ از تهِ دل دختری به نام«بهاره» كمك كند. مي‌خواهد کمک کند و این کار را با عروسکی به اسم «ترانه» که هفت ساله است و بهترین همدم بهاره، انجام می‌دهد.

 بهاره ۱۳ سال دارد و با مادر و برادر یک ساله‌اش در زیرزمینی در کرج زندگی می‌کند. آن‌ها ناچار مي‌شوند به خانه‌ای در يك پاساژ در تهران اثاث‌کشی کنند. بهاره از تمام خاطرات و سپیده، بهترین دوستش، دور مي‌شود، ولی در خانه‌ی جدید با منظره و دوستانِ عجیبی آشنا می‌شود.

داستان آن‌قدر روان و واقعی است که می‌تواند خواننده را همراه اتفاق‌ها و ماجراهای داستان با خود ببرد و احساساتش را تحت‌تأثير قرار دهد، طوري كه متوجه گذر زمان
نشود.

همه‌ی این‌ها به دليل بیان و زبان روان و ساده‌ی داستان است. تصويرگري‌هاي سياه و سفيد سمینه خوبی لابه‌لای متن داستان به درک خیال‌بافی‌های بهاره و حس و حال او کمک می‌کند.

خيال‌باف

نویسنده: حمید نوایی لواسانی

ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تلفن:88721270

مجتبی مرتجي،16ساله

خبرنگار افتخاري هفته‌نامه‌ي دوچرخه از تهران