همشهری‌آنلاین: با انتشار شصتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات این مجله تخصصی وارد ششمین سال فعالیت خود شد.

در این شماره ماهنامه مطالب متنوعی درباره رسانه، کتاب و فرهنگ، ارتباطات و مبارزه مؤثر با قاچاق منتشر شده است.

  • عناوین مطالب این شماره چنین است:

- رسانه‌های آنلاین یا بلای جان رسانه‌های چاپی؟ به قلم امیر عباس تقی‌پور

- همدلی، هنر روابط‌عمومی به قلم احمد یحیایی ایله‌ای

- وایبر تسهیل‌گر نقد در حوزه عمومی نوشته رضا علیزاده

- شواهد به دست آمده از پانل اطلاعات- تأثیر رسانه‌های دیجیتال بر آگاهی و مشارکت سیاسی در مبارزات انتخاباتی نوشته دانیل.و.دیمیتروال ، آدام شیهاتا ، یسپر استرومبک و لارس.و.نورد ترجمه علیرضا باقری ده‌آبادی

- بصری‌ سازی محتوا در ارتباطات؛ گرافیک اطلاع‌رسان تاتو و ابزار پوشیدنی نوشته مریم سلیمی- قسمت هفتم

- گزارش چهارمین نشست تخصصی تاریخ شفاهی مطبوعات ایران با حضور استاد محسن میرزایی؛ ت.ت.ت؛ تاریخ، تبلیغ، تیراژ و نقش آنها در مانایی مطبوعات ایران گزارش از محمد دشتی

- محسن میرزایی، مردی از جنس قلم و تبلیغات نوشته علی‌اکبر زین‌العابدین

- تاریخ شفاهی مطبوعات ایران، آغازی برای یک روایت صادقانه تاریخی؛ ویراژ تیراژ در بزرگراه مطبوعات ایران نوشته محمد دشتی

- گفت‌وگوی سعیده شیرانی با یاسمین ثقفی، فعال حوزه کتاب الکترونیک: کتاب؛ از الواح گلی تا گوشی‌های هوشمند

- کتاب و کتاب‌خوانی و آثار رسانه‌های جدید بر آن نوشته اسماعیل قدیمی

- نقش روابط‌عمومی در بازیابی جایگاه فرهنگی کتاب؛ پلی در مسیر اهداف کلان نوشته فرشته سلیمانی

- شوالیه‌های فرهنگی و سکوت در برابر قاچاق نوشته محمدصادق افراسیابی

- فرهنگ‌سازی و مصرف کالای ایرانی نوشته عباس نخعی

- آرزو های دست‌یافتنی نوشته محسن قائمی‌نسب

- تأملی در فلسفه شکل‌گیری و گسترش قاچاق در گذر تاریخ نوشته محمدمهدی فتوره‌چی

- حبیب‌اله فصیحی، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی: مصرف و اشاعه کالاهای قاچاق سلامت مردم را تهدید می‌کند

- قاچاق کالا، تهدیدی بر امنیت روانی جامعه نوشته حامد ماه‌زاده

- گفت‌وگو با علیرضا گلستانی‌زاده، معاون فرهنگی و پژوهشی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز: تقاضا برای قاچاق کالا، هم ریشه اقتصادی دارد و هم فرهنگی

- گفت‌وگو با حسن نجفی سولاری، مشاور دبیر مرکز ملی فضای مجازی کشور: از کداک هندی تا تعصب و غرور ملی ایرانی

- نقش آموزش و پرورش در حمایت از کالای ایرانی نوشته سيدسعيد بديعي

- گفت‌وگو با سیدمجید حسینی، مشاور رسانه‌ای شهردار تهران: تمرکز بر سیاست ترویج و ایجاد ارزش اجتماعی

- گفت‌وگو بامدیر و معاون دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو: همکاری برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت، از اولین اولویت‌های ماست

- گفت‌وگو با مریم جلالی، مدیر گروه خانواده شبکه 2 سیما: پرورش و تقویت غيرت ملي، اصلي‌ترين كاركرد رسانه‌هاست

- گفت‌وگو با عبدالمجید نگارش‌نژاد عضو کارگروه آموزش در معاونت فرهنگی و پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز: رسانه‌ها در شکل‌دهی و تعیین الگو برای مصرف، نقش بی‌بدیلی دارند

- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا): هنوز اطلاعات اقناعی برای تولید اطلاعات پایه در حوزه مبارزه با قاچاق را تولید نکرده‌ایم

- گفت‌وگو با مرجان اشرفی‌زاده، کارگردان: رسانه‌ها باید بدون شعارزدگی به موضوع قاچاق بپردازند

- تقابل مسؤولیت اخلاقی و اجتماعی رسانه‌ها با معضل بیکاری و قاچاق کالا در مرزها نوشته شفیع بهرامیان

- گفت‌وگو با گلناز نصرالهی، مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت: دلیل قاچاق در حوزه نساجی و پوشاک، کیفیت پایین کالای داخلی نیست

- گفت‌وگو با رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز: به دنبال بسیج افکار عمومی برای مقابله با قاچاق هستیم

- کارکردهای روابط‌عمومی توسعه‌بخش در حمایت از تولید ملی نوشته احمد يحيايي ايله‌اي

- گفت‌وگو با دکتر امیدعلی مسعودی، مدرس ارتباطات: هیچ کالای قاچاقی استاندارد نیست!

ماهنامه مدیریت ارتباطات به صاحب امتیازی و مدیرمسؤولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی به قیمت 6 هزار تومان منتشر می‌شود. حمید جعفری و محمد دشتی مسؤولیت پرونده‌های این شماره را بر عهده داشته‌اند.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر کیوسک‌های مطبوعاتی این ماهنامه را توسط نرم‌افزار برگ (کیوسک الکترونیکی مطبوعات) بر روی گوشی‌ها و تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروید خریداری کرده و مطالعه کنند.

آرشیو کامل ماهنامه مدیریت ارتباطات از نشانی www.magiran.com/cmmagazine قابل تهیه و مطالعه است. این ماهنامه از طریق سایت www.prshop.ir نیز برای درخواست‌کنندگان، ارسال می‌شود.