دوشنبه 2 مهر 1397 | به روز شده: 8 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
سه شنبه 29 اسفند 1391 - 14:53:15 | کد مطلب: 205701 چاپ

آشنایی با ماهنامه مدیریت ارتباطات

ارتباطات > ارتباطات و فناوری - همشهری‌آنلاین:
ماهنامه مدیریت ارتباطات در تاریخ ۱۱ آبان ماه سال ۸۸ مجوز انتشار خود را از هیأت نظارت بر مطبوعات دریافت و در مهلت قانونی که امکان انتشار داشت (شش ماه پس از صدور مجوز) با تشکیل کمیته‌های تخصصی و در رأس آن شورای مشورتی با حضور برجسته‌ترین صاحبنظران و مدیران فعال دایره مخاطبان خود یعنی، حوزه‌های روابط‌عمومی، تبلیغات، رسانه، جامعه‌اطلاعاتی و بازاریابی به تدوین برنامه جامع خود برای حضور در عرصه رسانه‌های مکتوب پرداخت.

این نشریه تخصصی، جلب مشارکت نخبگان در ارتقای کیفی دانش مدیریت ارتباطات از طریق انتشار نشریه ای روزآمد، علمی و کاربردی و تلاش برای فراگیری، جلب توجه و ارتقای سطح عمومی دانش مدیریت ارتباطات را به عنوان مأموریت‌های حرفه‌ای خود تعریف کرده است.

شماره صفر این ماهنامه هم زمان با برگزاری چهارمین همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در بهمن ماه سال 88 منتشر شد.

اولین شماره مدیریت ارتباطات نیز اول خردادماه ۱۳۸۹ به روی پیشخوان مطبوعات نشست. از آن پس علاقمندان مدیریت ارتباطات هر ماهه شاهد انتشار منظم ماهنامه‌ای تخصصی با موضوعات متنوع در قالب پرونده‌هایی تحت عناوین مدیریت ارتباطات سیاسی، مدیریت ارتباطات اجتماعی، مدیریت ارتباطات اقتصادی، مدیریت ارتباطات فرهنگی و هنری و... بوده‌‌اند.

جلد‌های این ماهنامه به غیر از مناسبت نوروز، عکس محور بوده است. عکس‌هایی از گفت‌وگوشونده‌هایی که متن پرسش و پاسخ با آنها در قالب گفت‌وگوی ویژه منتشر می‌شود. گفت‌وگو یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های ماهنامه است و تا کنون شمار زیادی از شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی، علمی و فرهنگی به پرسش‌های نمایندگان ماهنامه پاسخ داده‌اند.

در سال 90 و در هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از این گفت‌وگو‌ها که مصاحبه شونده‌‌اش آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی بود و در دومین شماره از ماهنامه درج شده بود به عنوان اثر برگزیده معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

حمید بقایی، اکبرهاشمی رفسنجانی، سید محمد حسینی، کمال خرازی، محسن رضایی، حسین توفیق، مهدی کلهر، فاطمه طباطبایی (عروس حضرت امام(ره))، منوچهر متکی، حسن خجسته، محمد حسین صوفی، معصومه ابتکار، باقر لاریجانی، کاظم معتمد‌نژاد، جواد شمقدری، محمد جعفر محمدزاده، مسعود جزایری، رامین مهمانپرست، محمد هاشمی، احمد مسجد جامعی، سعید رضا عاملی، حسن بشیر، رضا تقی‌پور، علیرضا کریمی، صابر فیضی، پدرام پاک‌آیین، یحیی کمالی‌پور، مهدی محسنیان‌راد، محمد جواد آقاجری، شهیندخت خوارزمی، علی‌اصغر‌شعر دوست، علی‌اکبر فرهنگی، باقر ساروخانی، علی اکبر جلالی، یونس شکر‌خواه، حسام الدین بیان، حسام الدین آشنا، حسین انتظامی، محمد سلطانی‌فر، عفت مرعشی (همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی)، امیر خوراکیان، مسعود کوثری، امیدعلی مسعودی، فریدون وردی‌نژاد، علی معلم و محمدرضا مجیدی از جمله مدیران ارشد، استادان و صاحبنظران و شخصیت‌هایی هستند که در مقابل پرسش‌های ماهنامه مدیریت ارتباطات قرار گرفته‌اند.

همچنبن در تهیه تولید مطالب ماهنامه تا کنون بیش از 100 نفر از نویسندگان و کارشناسان حوزه‌های مختلف، در قالب یادداشت، تحلیل، مصاحبه، میزگرد، نقد و نظر با مدیریت ارتباطات همکاری داشته‌اند.

مشاوران: پروفسور یحیی کمالی‌پور، دکتر شهیندخت خوارزمی، دکتر محمد سلطانی‌فر،دکتر یونس شکرخواه، دکتر حسن بشیر، دکتر علی اصغر محکی، دکتر هوشنگ عباس‌زاده،دکتر محمود ترابیان، محمدصادق افراسیابی، علی‌حیدری، سعید معادی ، ناصر رزاق‌منش، علی جهانی، ابراهیم دربانیان، سید جواد مهدوی عادلی، علی‌اکبر خدابخش، علی صالحی، حمید شکری خانقاه، رضا نامی و دکتر نگین حسینی.

ماهنامه مدیریت ارتباطات به صاحب امتیاز و مدیرمسؤول امیرعباس تقی‌پور، سردبیری امیر لعلی در 84 صفحه تمام رنگی، به قیمت 4 هزارتومان به فروش می‌رسد.