همشهری آنلاین: سه‌شنبه هفته جاری، ۲۲ اردیبهشت‌ماه، مردم خراسان جنوبی میزبان دو شهید گمنام هستند و مراسم تشییع و تدفین این شهدا روز پنجشنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در شهر زهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، مهدی رحیم‌آبادی، معاون فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: سه‌شنبه هفته جاری، 22 اردیبهشت‌ماه مردم استان میزبان دو شهید گمنام هستند و مراسم تشییع و تدفین این شهدا روز پنج‌شنبه، 24 اردیبهشت‌ماه در شهر زهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در 30 نقطه استان، 102 شهید گمنام دفن هستند، اظهار کرد: با دفن این 2 شهید، این نقاط به 31 نقطه می‌رسد و تعداد شهدای گمنام استان به 104 شهید خواهند رسید.

معاون فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: هم‌اکنون چهار شهید در دانشگاه‌های استان، یک شهید در «مرکز نظامی » بیرجند و بقیه در نقاط مختلف شهری دفن هستند.

رحیم‌آبادی با بیان‌ اینکه در اختصاص یافتن شهدای گمنام، ابتدا مرکز استان و شهرستان‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز نظامی و آموزشی در اولویت هستند، گفت: برای تشییع شهدای گمنام ابتدا از طرف هر مرکز درخواست داده می‌شود، که قبلاً بیش از 100 درخواست از سراسر استان جمع‌آوری شده است.

وی یادآور شد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، مراکز اولویت‌دار به تهران معرفی می‌شوند و آن‌ها در طی بازدید از مرکز معرفی شده جواب قطعی را اعلام می‌کنند که هم اکنون دو شهید گمنام به شهرستان زهان اختصاص یافته است.