رئیس محیط‌زیست شهر تهران با بیان اینکه ورود گونه‌های حیات وحش باید همراه تأییدیه و گواهی سلامت از کشور مبدا باشد، گفت: باغ وحش ارم پیش از گرفتن گواهی، ببر سفید را وارد کشور کرده است که پیگیری می‌شود.

محمدحسين بازگير در گفت‌وگو با مهر، افزود: براي وارد كردن هرگونه باغ‌وحشي بايستي ابتدا تأييديه‌هاي مربوط به سلامت آن گونه توسط كشور مبدا آماده و به همراه گونه مورد نظر به كشور مقصد فرستاده شود.

رئيس محيط‌زيست شهر تهران با بيان اينكه تذكرات و اخطارهايي به باغ وحش ارم براي اين اقدام داده شده است، اظهار داشت: اين باغ‌وحش بايستي گزارشي كامل از روند اقدامات خود براي اين گونه و گواهي سلامت آن از دامپزشكي را ارائه دهد كه محيط‌زيست با جديت آن را پيگيري مي‌كند. وي روز گذشته گفت: 2روز پيش اين ببر سفيد از گمرك به قرنطينه باغ وحش ارم منتقل شده و با تأييد سلامت آن از سوي دامپزشكي به مكاني كه قبلا در اين باغ وحش براي آن درنظر گرفته شده بود و مورد تأييد محيط‌زيست است، منتقل مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، به‌دليل اتفاقاتي كه درچند سال اخير در باغ وحش ارم درخصوص نگهداري حيات وحش رخ داده و تعداد زيادي از گونه‌هاي ارزشمند در اين باغ وحش تلف شده‌اند فعالان حقوق حيوانات با صدور مجوز از سوي محيط‌زيست براي ورود ببر سفيد و شير ايراني به اين باغ‌وحش به‌شدت مخالفند.