دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

رئیس محیط‌زیست شهر تهران با بیان اینکه ورود گونه‌های حیات وحش باید همراه تأییدیه و گواهی سلامت از کشور مبدا باشد، گفت: باغ وحش ارم پیش از گرفتن گواهی، ببر سفید را وارد کشور کرده است که پیگیری می‌شود.

ببر سفید

محمدحسين بازگير در گفت‌وگو با مهر، افزود: براي وارد كردن هرگونه باغ‌وحشي بايستي ابتدا تأييديه‌هاي مربوط به سلامت آن گونه توسط كشور مبدا آماده و به همراه گونه مورد نظر به كشور مقصد فرستاده شود.

رئيس محيط‌زيست شهر تهران با بيان اينكه تذكرات و اخطارهايي به باغ وحش ارم براي اين اقدام داده شده است، اظهار داشت: اين باغ‌وحش بايستي گزارشي كامل از روند اقدامات خود براي اين گونه و گواهي سلامت آن از دامپزشكي را ارائه دهد كه محيط‌زيست با جديت آن را پيگيري مي‌كند. وي روز گذشته گفت: 2روز پيش اين ببر سفيد از گمرك به قرنطينه باغ وحش ارم منتقل شده و با تأييد سلامت آن از سوي دامپزشكي به مكاني كه قبلا در اين باغ وحش براي آن درنظر گرفته شده بود و مورد تأييد محيط‌زيست است، منتقل مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، به‌دليل اتفاقاتي كه درچند سال اخير در باغ وحش ارم درخصوص نگهداري حيات وحش رخ داده و تعداد زيادي از گونه‌هاي ارزشمند در اين باغ وحش تلف شده‌اند فعالان حقوق حيوانات با صدور مجوز از سوي محيط‌زيست براي ورود ببر سفيد و شير ايراني به اين باغ‌وحش به‌شدت مخالفند.

 

کد خبر 295360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha