همشهری آنلاین: عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، از پیگیری نمایندگان مجلس به منظور تصویب لایحه کاهش ساعات کاری بانوان شاغل خبر داد.

به گزارش ايسنا، محمد اسماعیل سعیدی ، اظهار کرد: در این طرح مقرر شده است ساعت کاری بانوان شاغل به 36 ساعت در هفته کاهش یابد.

وی کاهش ساعت کاری بانوان شاغل را به منظور تقویت جایگاه خانواده،عنوان کرد و گفت: بانوان شاغل باید فرصت کافی برای زندگی شخصی و در کنار فرزندان و همسر بودن را داشته باشند.

وی، در پاسخ به برخی نگرانی‌ها در خصوص عدم تمایل مدیران به جذب و استخدام بانوان در صورت اجرایی شدن این طرح گفت: ما تلاش کرده‌ایم با ارائه پکیچ‌های حمایتی و در نظر گرفتن مشوق‌های خاص در مقابل این موضوع، حرفی برای گفتن داشته باشیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر طرح به طور کامل تصویب شده و به امضای 50 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار دارد.

وی گفت: قانون این موضوع را الزام آور تعریف کرده و ما تمام تلاش خود را برای کاهش ساعت کاری بانوانی که سرپرست خانوار هستند و یا مشکل خاص دارند به کار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: تصویب این لایحه و اجرای موفق آن منوط به همکاری کارفرمایان است؛ چراکه ما تمام مشوق های مورد نظر را اعمال کرده‌ایم و این‌که کارفرمایی در راستای این قانون تصمیم بر جایگزین کردن نیرو کند نشان از نگاه‌های نسنجیده کارفرما دارد و منصفانه نیست.

این نماینده مجلس درباره قانون افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه نیز گفت: با توجه به این‌که برخی از کارفرماها این موضوع را رعایت نمی‌کنند دوباره این موضوع در جلسات کمیسیون اجتماعی مطرح شده است و تلاش می‌کنیم راهکارهای مناسبی برای اجرایی کردن این قانون تعریف کنیم.

وی افزود: این امر یک قانون است اما کارفرما در این قانون مکلف نشده است و برداشت‌های مختلفی از این موضوع صورت می‌گیرد.