به گزارش همشهري، سعيد متصدي در حالي از توقف خط توليد موتورسيكلتهاي كاربراتوري از مهرماه سال آينده خبر ميدهد كه براساس آمار 3.5ميليون دستگاه موتورسيكلت در تهران پلاك شده و تردد ميكنند. حدود يك چهارم آلودگي هواي تهران و نيمي از آلودگي صوتي اين كلانشهر ناشي از تردد همين موتورسيكلتهاست. اين موتورسيكلتها علاوه بر توليد آلودگي، عامل 25درصد مرگوميرهاي ناشي از تصادف در تهران محسوب ميشوند. نكته قابل توجه اينكه يك موتورسيكلت غيراستاندارد 60برابر يك خودروي استاندارد هوا را آلوده ميكند با وجود اين، آنطور كه معاون انساني سازمان حفاظت محيطزيست ميگويد شهروندان تهراني بايد 15ماه ديگر به انتظار بنشينند تا عامل يك چهارم آلودگي هواي تهران از چرخه حمل ونقل خارج شود.
به گزارش ايسنا، متصدي درباره توليد موتورسيكلتهاي برقي هم گفت: وزارت صنايع و معادن يك بسته حمايتي و برنامه منظم بهمنظور جايگزيني موتورهاي برقي با موتورهاي بنزيني تدوين كرده و اين بسته در حال حاضر در كميسيون فرعي دولت مطرح است كه اميدواريم در آيندهاي نزديك تصويب شود.وي در بخشي از گفتههاي خود به موضوع توسعه و ارزيابي زيستمحيطي اشاره كرد و گفت: دولت توجه ويژهاي به مسائل توسعه و ارزيابي اثرات زيستمحيطي دارد. در دولت يازدهم هيچ پروژهاي بدون تأييد گزارش ارزيابي محيطزيستي آن به تصويب نرسيده است. البته از گذشته 100پروژه داريم كه بدون تأييد ارزيابي محيطزيستي 60تا 100درصد آن پيشرفت كرده است. سازمان حفاظت محيطزيست تلاش ميكند با مديريت سختگيرانه اين پروژهها را به سمت شرايط زيستمحيطي هدايت كند.
متصدي از سدهاي شفارود، گتوند، ميانگذر درياچه اروميه و برخي نيروگاهها بهعنوان پروژههايي ياد كرد كه تأييديه محيطزيستي ندارند و افزود: برخي از اين پروژهها موافقتهايي دارند كه منطبق با اصول توليد و گزارش ارزيابي نبوده و فاقد پروانه بهرهبرداري از سازمان حفاظت محيطزيست هستند. معاون سازمان حفاظت محيطزيست درباره وضعيت نيترات آب تهران نيز اظهار كرد: مسئوليت كنترل آب آشاميدني بهعهده وزارتخانههاي نيرو و بهداشت است. نيترات آب بخشي از تهران كه يك شبكه خصوصي آن را تصفيه ميكرد بالا بود. به گفته وي، 45ميلي گرم نيترات در آب، حداكثر ميزان مجاز نيترات محسوب ميشود كه اين ميزان از طرف وزارت نيرو مورد كنترل قرار ميگيرد.