گروه سیاسی: وزیر اطلاعات تصریح کرد: اجرانشدن قانون یکی از چیزهایی است که سبب نارضایتی مردم شده و پروژه‌های اجرایی را به تأخیر می‌اندازد و گاهی رضایت دشمنان را بیش از هر کسی به همراه دارد.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در دومین روز از سفر خود به شیراز، طی سخنانی در شورای اداری فارس که ایسنا خبر آن را منتشر کرد،‌ با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: ایجاد زمینه و بستر شکوفایی جامعه در کنار امنیت و رفاه یکی از مهم‌ترین وظایف حکومت‌هاست و امروز به عنوان کسانی که در این استان وظیفه و مسئولیتی داریم از خود می‌پرسیم، آیا توانسته‌ایم امید و نشاط، احساس امنیت و آرامش و نیز رضایت‌مندی مردم نسبت به اسلام و نظام را افزایش دهیم؟

وی با بیان این‌که نمی‌توانیم همه توقعات مردم را در یک زمان کوتاه پاسخ دهیم، بر ضرورت به کارگیری همه ظرفیت‌های دولت و جامعه در جهت رفع مشکلات اساسی جامعه تأکید کرد و گفت: مردم هم کمتر به وظایف خود آشنا هستند و هم به وظایف ساختار دولتی و اصلاً نمی‌دانند مشکلات خود را کجا مطرح کنند. مردم از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و تخلفات و فساد اداری رنج می‌برند.

وزیر اطلاعات همچنین با بیان این‌که مصوبات سفر ریاست جمهوری وحی منزل نیست، گفت: اگر لازم بود، می‌توان برخی مصوبات را اصلاح کرد اما باید با اجرای این مصوبات زمینه نشاط و امیدواری مردم را فراهم کنیم تا دشمن ناامید شود.