محسن فرهادي با اشاره به اينكه درماه رمضان، بخشي از فعاليتهاي ما به قبل و بعد از ساعت افطار متمركز ميشود و حتي بعضي از اماكن در شب، فعاليتشان چندبرابر ميشود، به ايسنا گفت: تيمهاي سيار مركز سلامت محيط و كار با تمركز بر ساعات قبل و بعد از افطار كارشان را انجام ميدهند. از دانشگاهها هم خواستهايم كنترل خود را در بحث عرضه مواد غذايي، تشديد كنند. روي برخي از اين مواد مانند زولبيا و باميه در سطح قناديها و آش و حليم در سطح مراكز عرضه آنها نظارت داريم و در برخي مواد مانند خشكبار نيز بر استانهاي محلي و شمالي تمركز بيشتري اعمال ميكنيم.
وي همچنين با بيان اينكه در ماه رمضان تأكيد ويژهاي بر كنترل مراكز تفريحي و بهخصوص مراكز تفريحي آبي داريم، توضيح داد: در ساعات بعد از افطار كه مردم بيشتر به سمت مراكزي مانند پاركها و تفرجگاهها ميروند و فعاليت اين مراكز افزايش مييابد، كنترل و نظارت ما هم بيشتر ميشود. فرهادي در مورد برخوردهاي نظارتي با متخلفين توضيح داد: شكايات به 2دسته فوري و عادي تقسيم ميشوند و برخورد لازم براساس نوع شكايت انجام ميشود. به اين معني كه اگر مورد شكايت بهداشتي، بحراني باشد، همكاران ما بلافاصله تيمي را به محل اعزام و درصورت تأييد تخلف با متخلف برخورد ميكنند. ابتدا سعي بر رفع مشكل است اما گاهي ممكن است مورد به دستگاههاي قضايي ارجاع داده شده و حتي تعطيل شود.
بهگفته فرهادي پل ارتباطي مركز سلامت محيط و كار با مردم، سامانه ١۴٩٠ است و مردم ميتوانند شكايات خود را مستقيما با اين سامانه مطرح كنند تا اين شكايات مستقيما به بازرسان ما برسد.