معاون اول رئیس‌جمهور، در جلسه بررسی وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور، از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواست زمینه همکاری نیروهای مسلح با سازمان‌های ذی‌ربط درخصوص جنگل‌ها و مراتع کشور را فراهم کند.

قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و‌آبخيزداري كشور دراين باره به همشهري گفت كه تأكيد معاون اول رئيس‌جمهور به حفاظت و صيانت از جنگل‌ها و درخواست ايشان از نيروهاي مسلح براي مقابله با آتش‌سوزي‌هاي احتمالي گامي مؤثر در حفاظت از جنگل‌هاست. مهندس ناصر مقدسي اظهار اميدواري كرد: با همكاري و پشتيباني نيروهاي مسلح، مهار آتش در عرصه‌هاي طبيعي به‌ويژه رويشگاه‌هاي جنگلي وارد مرحله جديدي شود و از اين پس ميزان خسارت‌هاي ناشي از آتش‌سوزي در اين عرصه‌ها به حداقل ممكن كاهش يابد.

در جلسه بررسي وضعيت آتش‌سوزي جنگل‌ها و مراتع كه وزير جهادكشاورزي، روساي 4سازمان حفاظت محيط‌زيست، جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور، مديريت بحران كشور، هواشناسي كشور و نمايندگاني از سازمان مديريت برنامه‌ريزي كشور و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز حضور داشتند، اسحاق جهانگيري، جنگلها و مراتع را از سرمايه‌هاي ملي و پراهميت كشور برشمرد و با استقبال از حساسيت رسانه‌ها و افكار عمومي نسبت به وقوع آتش‌سوزي‌ها در جنگل‌هاي كشور گفت كه بايد موضوع آتش‌سوزي جنگل‌ها و مراتع كشور را به‌عنوان يك اولويت ويژه دنبال كنيم.

جهانگيري بر لزوم تجهيز ناوگان زميني براي اطفاي حريق و مهار آتش‌سوزي جنگل‌ها و مراتع كشور تأكيد كرد و از وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح خواست درخصوص پشتيباني هوايي اطفاي حريق نيز برنامه‌ريزي لازم را انجام دهند.