به گزارش شارا هرکمپین علمی (تبلیغاتی، بازاریابی، فروش) دارای ده گام اساسی و مرتبط به یکدیگر بشرح ذیل است:
- گام اول،تحلیل محیط:
- گام دوم،تعیین هدف کمپین(Campaign task)
- گام سوم، تعیین مخاطب دربازار هدف(Target Audience)
- گام چهارم، انتخاب مزیت رقابتی(Competitive advantage)
- گام پنجم، تعیین فکرتبلیغاتی مؤثر(Effectiveness concept)
- گام ششم، توجه به منحنی عمر محصول(P.L.C)
- گام هفتم،بودجه تبلیغاتی(Budget planning)
- گام هشتم،تولید پیام خلاق(Creative production)
- گام نهم،تعیین رسانه های مؤثر (Creative media)
- گام دهم، ارزیابی اثربخشی تبلیغات
مهمترین مرحله درموفقیت کمپین، تولید پیام خلاق است. بطور قطع تبلیغی اثر بخش است که پیام تولیدی مؤثر (تیزر- طرح مکتوب) داشته باشد و در زمان مناسب، برای مخاطب هدف و از رسانه مورد استفاده مخاطب پخش شود تا بر ذهن مخاطب هدف تأثیر بگذارد.
دکتر محمود دهقان طزرجانی، متخصص کمپین تبلیغاتی، بازاریابی و فروش در تاریخ 25 مردادماه سال جاری در نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری سخنرانی خود را با عنوان کمپینهای تبلیغاتی در نظام بانکی ارائه خواهند داد.