به گزارش ایرنا، محمد درویش مدیر کل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که تلاش برای ایجاد مدارس جامع محیط زیستی (جم)، پاسخی به یک نیاز از سوی سازمان متولی محیط زیست ایران است، گفت: نیاز کودکان و نوجوانان است که همگام با کسب معرفت در حوزههای گوناگون علمی، اجتماعی و دینی، برخوردار از فهم بوم شناختی درخور و متناسب با ویژگیهای زیست بومشان هم باشند.
به گفته وی، آرمان مدارس جامع محیط زیستی، پرورش نوجوانانی است که هم از حقوق محیط زیستی خویش آگاه باشند و هم بدانند که به عنوان یک انسان یا جانداری خردمند، چه بایدها و نبایدهایی در برابر زیست بوم و حفظ موهبتهای طبیعیاش برعهده دارند.
درویش ادامه داد: دانش آموختگان در چنین مدارسی، نوجوانانی اخلاق مدار و برخوردار از سواد محیط زیستی بوده و میتوانند به بهترین شیوه تعامل با محیط زیست خود قرار گیرند.
وی تصریح کرد: پس از 18 ماه هماندیشی گروهی از نخبگان، متخصصان و صاحب نظران در حوزه محیط زیست و آموزش و پرورش در هسته مشورتی مدارس جامع محیط زیستی "منشور و شیوه نامه اجرایی مدارس جم" تدوین و تصویب شد.
وی ادامه داد: در نامهای از سوی رییس سازمان حفاظت محیط زیست به وزیر آموزش و پرورش از آن وزارتخانه درخواست شد تا نسبت به ابلاغ منشور و شیوهنامه اجرایی آن به واحدهای اجرایی مربوطه در وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.
درویش با بیان این که این دستاورد در سایه تعامل و همافزایی سازنده سه نهاد سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان تشکلهای غیر دولتی مردم نهاد و متخصص در این حوزه است، اظهار امیدواری کرد که بهزودی شاهد این ابلاغ و ایجاد و گسترش مدارس محیط زیستی در سراسر کشور باشیم.
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹
همشهری آنلاین: در نامهای از سوی رییس سازمان حفاظت محیط زیست به وزیر آموزش و پرورش خواسته شد تا نسبت به ابلاغ منشور و شیوهنامه اجرایی مدارس جامع محیط زیستی به واحدهای اجرایی در وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.