گروه سیاسی: مراسم تودیع و معارفه فرمانده‌کل سپاه پاسداران صبح روز سه‌شنبه 13 شهریور برگزار می‌شود.

سردار سرلشگر محمدعلی جعفری روز شنبه 10 شهریور در حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا به‌عنوان فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.[سابقه موضوع]

سردار جعفری در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: رسالت و ماموریت سپاه، حفاظت  از انقلاب و دستاوردهای آن است و شرکت در جنگ تحمیلی هم برای انجام این ماموریت بود. سپاه در هر جایی که لازم باشد به کمک نهادهای دیگر انقلاب خواهد شتافت. این ماموریت و رسالت سپاه، سازمانی را می‌طلبد که از پویایی و قدرت خاصی برخوردار باشد و بتواند انعطاف لازم برای مقابله با انواع تهدیدها را داشته باشد. وظیفه‌ سپاه صرفا در ابعاد نظامی‌نیست. باید در ابعاد دیگر نیز آمادگی دفاع از دستاوردها وجود داشته باشد.

فرمانده جدید سپاه در این نشست که مشروح آن را ایسنا منتشر کرد افزود:  توانمندی بالای موشکی و دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌از مزیت‌های کنونی آن است که ما نیز به دنبال ارتقاء آن هستیم.

وی درباره‌ ارتباط جابه‌جایی در فرماندهی کل سپاه با تهدیدات اخیر دشمن گفت: تصمیم به جابه‌جایی در تمام دنیا مرسوم است. سردار صفوی 10 سال بود که در این سمت قرار داشت و معمولا توان افراد در طول 10 سال تقلیل می‌رود و احتیاج به جابه‌جایی وجود دارد.

فرمانده جدید سپاه تاکید کرد: این تصمیم مربوط به چند ماه قبل است و ربطی به اظهارات اخیر دشمنان ندارد.